جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : عبدالله کریم زاد اظهار داشت و گفت: شاخص اهدای خون در کشور به ازای هر یک هزار نفر، 27 نفر است که این شهرستان در آستانه نزدیک شدن به این نرم است.
وی با بیان اینکه هم اینک هیچ کمبود خونی در شهرستان وجود ندارد، گفت: مردم آستارا دو برابر نیاز شهرستان نسبت به اهدای خون اقدام می کنند که این امر قابل تقدیر است.
وی اضافه کرد: پایگاه انتقال خون آستارا علاوه بر تامین خون مورد نیاز شهرستان، در صورت مازاد به سایر شهرستان های هم جوار نیز سرویس دهی می کند.
کریم زاد در ادامه با اشاره به اینکه اهدای خون باعث ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه می شود ، افزود: در تیرماه امسال 202 نفر در شهرستان آستارا خون اهدا کردند.
وی اضافه کرد: از مجموع اهداکنندگان خون 48 نفر برای نخستین بار ، 110 نفر از بین اهدا کنندگان مستمر و نیز 44 نفر اهدا کننده باسابقه اقدام به این عمل خداپسندانه کرده اند.
وی اهدای خون را ضمن تامین سلامت جسمی در نجات جان همنوعان مهم و حیاتی بر شمرد و افزود: از مجموع اهدا کنندگان 198 نفر مرد و چهار نفر زن بوده است.
به گفته کریم زاده، از بین واحدهای خون اهدا شده در شهرستان آستارا عمده گروه خونی متعلق به گروه A+ و O+ است.
وی با بیان اینکه شهروندان می توانند با هدیه سرخ خود زندگی سبز را در تمامی ایام سال برای دیگران به ارمغان آورند ، خاطرنشان کرد: افراد مختلف در تمامی فصول و ایام سال با داشتن حداقل 18 سال و حداکثر 65 سال در صورت نداشتن بیماری های قلبی و ریوی، می توانند با اهدای خون ضمن نجات جان همنوعان بر اجر و پاداش اخروی خود نیز بیفزایند.
نهم مردادماه روز ملی اهدای خون نامگذاری شده و در این روز به منظور رفاه حال شهروندان آستارایی پایگاه انتقال خون شهرستان از هشت تا 14 فعال است.
مردم آستارا سال گذشته، دو هزار و 206 واحد خون اهدا کردند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil