جمعه 10 فروردین 1403

   به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : امام جمعه رضوانشهر جمعه شب در این مراسم گفت: امام جعفر صادق شاگران زیادی را تربیت کردند و این افراد جهت گسترش دین مبین اسلام تلاش زیادی را بعمل آوردند.
حجت الاسلام هادی حبیبی در مراسم شهادت امام جعفر صادق علیه السلام که در محل مجتمع فرهنگی تربیتی آستان مقدس قم واقع در پره سر که جمع کثیری از دوستداران ائمه معصومین اعم از تشیع و تسنن حضور داشتند، افزود: مکتب امام صادق (ع) در همه ابعاد اخلاقی، فلسفی، اجتماعی و غیره سرآمد همه مکاتب است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر بیان کرد: امام صادق(ع) یکی از تربیت شدگان اسلام است که سبک زندگی این امام بزرگوار، می تواند الگوی مناسبی برای سبک زندگی اسلامی باشد.
وی بیان کرد: برپایی نماز از مهمترین موارد سبک زندگی اسلامی است که اگر در هر خانه ای این مهم اقامه شود، در واقع سیره امام صادق را تحقق بخشیده اند.
امام جمعه رضوانشهر افزود: امام صادق علیه السلام بسیار اهل صله رحم بودند و همواره در این راه قدم بر می داشتند.
حجت الاسلام حبیبی در ادامه متذکر شد: یک فرد مومن نباید در هر جلسه ای شرکت کند و ممکن است افرادی با تفکرات غلط و انحرافی قصد سقوط و انحراف فرد مومن و آبرو مند را داشته باشند.
امام جمعه رضوانشهر ضمن بیان این مطلب که دستگیری از اطرافیان و نیازمندان جامعه وظیفه همگان است، گفت: باید توجه داشته باشیم که اگر مسئولیتی را به ما سپردند فقط بدنبال این نباشیم که جیب خودمان را پر کنیم بلکه به اطرافیان و نیازمندان نیز کمک نمائیم و همواره تقوای الهی را در نظر بگیریم.
امام جمعه رضوانشهر با اشاره به حقوق های نامتعارف اضافه کرد: سیره امام جعفر صادق علیه السلام این بود که با فساد در هر جا برخورد می کردند و اجازه سوء استفاده به افراد را نمی دادند.
همچنین در این مراسم مهدی مهربخش بهمبری در سوگ صادق آل محمد مداحی کرد.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و حدود نیمی از جمعیت این مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند.
مجتمع فرهنگی تربیتی آستان مقدس قم ، در بخش پره سر از توابع شهرستان رضوانشهر واقع است و در همه ایام سال بویژه مناسبت های مذهبی، برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می کند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil