جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل: بعضا رهبران فکری جامعه تحت تاثیر مدیران قرار می گیرند و بنا به مصالحی، برداشت های درست از طبقات مختلف جامعه را از تریبون هایی که در اختیار دارند بازگو نمی کنند،لذا با ذکر چند نمونه از رهبران فکری،به سوال طرح شده فوق پاسخ خواهم داد.

ائمه محترم جمعه و جماعات از جمله رهبران فکری جامعه هستند که مراجعات مردمی زیادی دارند و لذا می توانند از تریبون هایی که در اختیار دارند خواسته های مردم را به مسئولین اعلام کنند البته عملکرد مثبت مسئولین نیز از این تریبون می تواند برای مردم بازگو شود.

اساتید محترم دانشگاه از جمله رهبران فکری هستند که به تناسب تخصص خود می توانند با شاخص های توسعه فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی قوای تقنینی،اجرایی و قضایی را مورد ارزیابی قرار دهند و با ترسیم افق های پیشرو،زمینه توسعه کشور را فراهم نمایند.

خبرنگاران محترم و صاحبان قلم می توانند عملکرد دستگاههای حاکمیتی قوای سه گانه در استانها و کشور را با ترازی که اساتید محترم دانشگاه تعیین کرده اند سنجش کنند و میزان رضایتمندی مردم از عملکرد مسئولین را تبیین نمایند.

تجار و بازرگانان به جهت داشتن اطلاعات اقتصادی می توانند در معادلات اقتصادی تاثیر گذار باشند و البته هر چه مردم و یا شهروندان نسبت به مدیریت اقتصادی آگاهی داشته باشند،غلبه کردن یکطرفه منفعت و سود توسط تجار و بازرگانان بر مردم کمتر خواهد بود.

رسانه های دیداری،شنیداری،مکتوب و مجازی نیز ابزارهایی هستند که در مدیریت افکار عمومی دخیل خواهند بود.

اما رهبران فکری زمانی می توانند زبان مردم باشند که دارای استقلال فکری متناسب با چارچوب نظام سیاسی حاکم باشند وگرنه وابستگی های سیاسی و اقتصادی نخواهد گذاشت که از ظرفیت ها در جهت برآورده شده مطالبات مردم استفاده شود و در این صورت است که مدیران قوای سه گانه خواهند توانست بر آنها مستولی یابند.

البته ذکر این نکته ضروریست که زبان مردم بودن و مطالبه عمومی مردم را خواستن با سیانمایی و حرف زدن خارج از عدل و انصاف فرق می کند ولذا می طلبد رهبران فکری جامعه در تنویر افکار عمومی با استفاده از تریبون هایی که در اختیار دارند آگاه سازی و تجزیه و تحلیل کنند و اگر مدیری در گوشه و کنار بخواهد خدای ناکرده از آنها به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده کنند بلافاصله او را در سر جای خود بنشانند و در صورت استمرار به مردم معرفی کنند.

امروز به فضل الهی و با درایت مقام معظم رهبری، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این فرصت را به همه رهبران فکری جامعه داده است که با ترازوی انصاف عملکرد های قوای سه گانه را در راستای تکریم ارباب رجوع رصد کنند و دغدغه های مردم را به گوش مسئولین برسانند.

 

 

سیدرضا علوی زمیدانی، کارگزار روابط عمومی

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil