جمعه 7 اردیبهشت 1403

اسدالله عباسی  با اشاره به تعطیلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس به خاطر تعطیلات تابستانی تعطیل است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته مباحث مهمی در مجلس مطرح شد، افزود: تعیین اعضای کمیته‌ها در کمیسیون‌های تخصصی و شوراهای نظارتی از جمله اقدام‌های قبل از تعطیلات مجلس بود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی مباحث باقی‌مانده نیز پس از تعطیلات مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی به برگزاری نشست مجمع نمایندگان گیلان با تعدادی از وزرا و نوبخت اشاره کرد و گفت: در این نشست امور مختلف گیلان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عباسی پیگیری اتمام پروژه‌های راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت، سدهای شفارود، پلرود، ادامه هشت کیلومتر آزادراه رشت‌ ـ‌ قزوین، محیط زیست، برنج، چای، ابریشم، اقتصاد دریا، صید و صیادی، کشاورزی و ... را از جمله مباحث مطرح شده در نشست با وزرای صنعت و معدن، راه و شهرسازی، کشاورزی، سخنگوی دولت و ... عنوان کرد.

وی درباره وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران تصریح کرد: امروز در گردهمایی ائمه جمعه در چابکسر با مدیر خزانه‌داری وزارت کشور تماس گرفتیم و خواستار پرداخت مطالبات چایکاران شدیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از مطالبات مربوط به چین اول برگ سبز چای 20 اردیبهشت‌ماه پرداخت شد، خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا از هفته آینده باقی مطالبات چایکاران پرداخت شود.

وی تأخیر چند ماهه در پرداخت مطالبات چایکاران را موجب آسیب به کشاورزان چایکار دانست و یادآور شد: برخی از کشاورزان تک محصولی هستند و تنها منبع درآمد آنها تولید چای است و تأخیر در پرداخت چای به آنها آسیب می‌زند.

عباسی با تصریح بر اینکه بخشی از مطالبات چایکاران سال 94 در بهمن ماه سال گذشته پرداخت شد، گفت: یکی از خواسته‌های به‌حق نمایندگان گیلان پرداخت به‌موقع بهای برگ سبز چای به چایکاران است.

وی تأخیر بیش از 15 روز در پرداخت مطالبات چایکاران توسط دولت را به صلاح ندانست و تصریح کرد: طبق نرم متعارف باید حداقل 15 روز پس از برداشت برگ سبز چای مطالبات چایکاران پرداخت شود، اما تأخیر چند ماهه در این زمینه آسیب‌پذیری بیشتر دارد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی حمایت از به‌زراعی و تکمیل باغ‌های چای را ضرورت خواند و اضافه کرد: باید به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم چای را صادر کنیم، اما این اراده تاکنون ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید و فرآوری چای حدود پنج هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد، یادآور شد: امیدواریم شاهد رونق بیشتر چای باشیم.

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil