جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :دکتر نجفی، استاندار گیلان امروز در حاشیه بازدید از یک مجتمع تولیدی و بسته بندی مواد غذایی و کارخانه چای در شهرستان لنگرود واقع در شرق استان گیلان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 115 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده به فعالان صنعت چای، با کارمزد چهار درصد ارائه شده است.

وی ادامه داد: مبلغ تسهیلات به چایکاران برای هرس اراضی چایکاری، 16 میلیون ریال و به کارخانه داران نیز بین 200 میلیون تا 800 میلیون ریال بوده است.

استاندار گیلان پرداخت این تسهیلات از محل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای را با حمایت‌های دولت تدبیر و امید در راستای تقویت صنعت راهبردی چای ذکر کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تولید چای امسال حدود 41 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: با توجه به اهتمام سازمان مدیریت به سازمان چای کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان تذکر جدی می‌دهم که پرداخت بهای برگ سبز چای را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

دکتر نجفی مجتمع تولیدی و کارخانه چای نوشین لنگرود را یکی از تولیدکنندگان موفق استان معرفی کرد و گفت: مطابق آمار، این مجتمع حدود 231 کارمند و کارگر دارد که بیشتر آنها اخیرا به استخدام این شرکت در آمده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه این شرکت می‌تواند کارهای مختلفی را به جز تولید چای انجام دهد، بیان کرد: این مجتمع تولیدی می‌تواند در موازات تولید چای اقدامات دیگری را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه هتل 5 ستاره با امکانات جانبی در لنگرود در حال احداث است، خاطرنشان کرد: این هتل به تشویق ما شکل گرفته و دارای مرکز تفریحی و جاذبه‌های گردشگری است و امیدواریم بتوانیم شاهد مجموعه‌های گردشگری فراوان در استان باشیم.

گفتنی است، صندوق حمایت از صنعت چای در اسفندماه سال 93 تشکیل شده و هم اکنون 42 هزار چایکار معادل 90 درصد چایکاران کشور، با 400 میلیارد ریال سرمایه، در این صندوق سهامدار هستند.

استاندارگیلان صبح امروزبه صورت سرزده باحضور در یکی از کارخانجات بزرگ چایسازی، تولید و بسته‌ بندی موادغذایی در لنگرود از نزدیک با روند خرید برگ سبز، تولید چای خشک و نیز سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این مجتمع تولیدی که بیش از 230 نفردر آن مشغول به کارهستند، بازدید کرد.

دکتر نجفی همچنین در جریان مراحل ساخت مجموعه گردشگری و تفریحی که در جوار این مجموعه‌ تولیدی توسط بخش خصوصی ساخته می‌شود، قرار گرفت.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil