سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :وحید طیفوری  اظهار کرد: رشد جمعیت و به دنبال آن افزایش مصرف ضرورت توجه به محیط زیست را دو چندان می‌کند لذا حفظ محیط زیست و انرژی، محورهای اصلی توسعه پایدار در هر منطقه محسوب می‌شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه انرژی به عنوان یکی از مهمترین عوامل اصلی تولید و نیز به عنوان یکی از کالاها و خدمات مورد نیاز در مصرف نهایی از منظر اقتصادی اثرات قابل توجهی دارد، افزود:  حیات و سلامت انسان‌ها و انجام هرگونه فعالیت اقتصادی، مرهون حفظ محیط زیست است و این در حالی است که بیشتر از گذشته به جهت ذخایر و منابع، محیط زیست مورد تهاجم بشر قرار گرفته است.

وی از اجرای طرح آمارگیری از مصرف حامل‌های انرژی و ویژگی‌های محیط زیستی خانوارهای شهری در گیلان خبر داد و تصریح کرد: طرح مذکور همزمان با سراسر کشور از دوم مرداد 95 آغاز و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول هدف کلی از اجرای این طرح را برآورد مقدار مصرف حامل‌های انرژی و ویژگی‌های محیط زیستی خانوارهای شهری دانست.

طیفوری با بیان اینکه در این طرح به صورت نمونه‌ای به خانوارهای معمولی ساکن و گروهی مراجعه شده و پرسشنامه تکمیل می‌گردد، خاطرنشان کرد: در این آمارگیری اطلاعاتی در زمینه مقدار مصرف انرژی به تفکیک امکانات و تجهیزات خانوار، گرمایش، سرمایش، روشنایی و وسیله نقلیه و ویژگی‌های محیط زیستی شامل ویژگی و مقدار پسماند، پساب، نحوه تفکیک و دفع زباله، کود و افت کش‌ها و... جمع‌آوری می‌شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil