جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : اداره کل هواشناسی گیلان با صدور اخطاریه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و خودداری از درو محصول برنج توسط شالیکاران هشدار داد و از مسافران خواست به سبب بارندگی های شدید طی روزهای آینده از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل های استان بطور جدی پرهیز نمایند.

نقشه‌های این هواشناسی نشان دهنده تقویت توده هوای خنک و بارش زا از عصر امروز، 7 مرداد در گیلان است که براساس اخطاریه اداره کل هواشناسی گیلان، شرایط برای بارندگی و وزش باد و رعد و برق در استان مهیا می‌شود.

این بارندگی‌های متناوب که تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت که عصر پنجشنبه و روز جمعه از شدت بیشتری برخوردار است.

در این اخطاریه آمده است آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها در بعضی از نقاط (بویژه نواحی مرکزی و غربی استان) دور از انتظار نیست و به همین دلیل با توجه به لغزندگی سطح جاده و کاهش دید بدلیل مه آلود بودن هوا رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند.

این هواشناسی همچنین به شالیکاران توصیه کرده است با توجه پایداری جو و تداوم بارندگی تا اواسط هفته آینده از درو محصول برنج خودداری کنند.

این هواشناسی دریا را در این مدت در سواحل گیلان مواج و برای شنا نامناسب پیش بینی کرده است.

این هواشناسی از بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و توزیع برق، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، سازمان بنادر و کشتیرانی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها خواسته است در این مدت تمهیدات لازم را به عمل آورند.

اداره کل هواشناسی گیلان میزان بارندگی های 24ساعت گذشته شهر آستارا را 10، تالش 5، انزلی یک، رشت 8، لاهیجان چهار، رودسر را سه میلی‌متر ثبت کرده است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil