چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان،جلسه کمیته تدوین برنامه پنج ساله ششم توسعه استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت در رشت تشکیل شد.

علی منتظری از تدوین برنامه های کمی و کیفی این سازمان در سالجاری خبر داد و افزود:پیش بینی و ایجاد شرایط سرمایه گذاری ده هزار میلیارد ریالی در بخش صنعت در سال 95 یکی از برنامه های توسعه ای سازمان صنعت،معدن و تجارت گیلان است

وی با بیان میانگین سهم یک درصدی عرصه های صنعتی در سطح کشور گفت:یک درصد از مساحت کشور در اختیار صنعت قرار دارد اما میانگین سهم عرصه های صنعتی در گیلان کمتر از سه دهم درصد است و از این حیث نیازمند توسعه فضاهای در اختیار صنعت هستیم.

وی افزود: از این رو ضروری است با تدوین برنامه تقویت و توسعه صنعت استان با چشم انداز بلند مدت عرصه های صنعتی برای دهه های آینده در استان منظور شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان موقعیت تجاری استان و وجود زیرساختهای صادراتی در گیلان گفت: برنامه ریزی در راستای به روزرسانی علم تجارت و خروج از شیوه های سنتی صادرات یکی از الزامات توسعه فعالیت های اقتصادی استان است..

وی با بیان لزوم ایجاد سیاست های حمایتی برای سرمایه گذاری های صنعتی و معدنی در برنامه پنج ساله ششم استان تصرح کرد:با توجه به سهم بالای صنعت و معدن در فعالیت های اقتصادی استان ضروری است در این برنامه مشوق های حمایتی برای این بخش منظور شود.

منتظری در ادامه بر استفاده از توان علمی، عملی و تجارب تشکل ها و نهادهای بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: هم اکنون تشکل خانه صنعت، معدن و تجارت با ترکیبی از انجمن های تخصصی صنایع همگن در استان آغاز به کار کرده است و بازوی توانمند و کارسازی برای توسعه صنعت و فعالیت های اقتصادی محسوب می‌شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil