شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :رحیم عطایی‌پور با اشاره به گرامیداشت 6مرداد روز ترویج مهارت های فنی و حرفه‌ای گفت: مهارت،کارآفرینی را به دنبال دارد و کار از نیازهای اساسی جامعه ما محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد:نگاه خانواده‌ها به سوی افزایش کسب دانش در کنار مهارت به خصوص برای جوانان افزایش یافته است و واضح است که با وجود دانش در کنار مهارت هیچ جوانی را بیکار در جامعه نخواهیم دید.

عطایی پور با اشاره به اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای استان آماده ارائه آموزش‌ها به نوجوانان و جوانان استان است، ادامه‌داد:هرساله مسابقات ملی مهارت در استان برگزار می‌شود و افراد برگزیده در 31رشته با نخبگان کشوری به رقابت می‌ پردازند.

وی هدف از اجرای این مسابقات معرفی الگوهای مهارتی به جامعه عنوان کرد و از خانواده خواست برای مهارت‌آموزی فرزندانشان برنامه‌ریزی داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان با بیان اینکه کارآفرینی امری اکتسابی است و سازندگی جامعه را به دنبال دارد،تصریح کرد:مردم با مراجعه به رسانه‌ها و پایگاه های خبری می توانند از نتایج ارتقای مهارت به جوانان موفق اطلاعات کسب کنند.

عطایی پور با بیان اینکه در روزگار ما مهارت های خدماتی از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است و مشاغلی که این مهارت ها را پوشش می دهد، به مراتب از گذشته فراوان تر است،خاطرنشان کرد:ما در جهانی زندگی می کنیم که مشاغل خدماتی جای خوبی را در بین دیگر مشاغل باز کرده‌اند و به حدی رشد و توسعه یافته اند که در بخش صادرات از آنها به عنوان صدور خدمات یاد می شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان افزود:همزمان با هفته کار آفرینی نمایشگاه کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در محل مرکز فنی حرفه ای شهيد باهنر رشت برپاست و تا فردا به کار خود ادامه می دهد.

وی گفت: نمایشگاه با اهداف معرفی ظرفیت ها و دستاوردهای مراکز آزاد و کارگاه های مرکز فنی و حرفه ای به خانواده ها و افراد جویای کار بر پا شد تا قدمی در راه اشتغال هرچند کوچک بردارد.

مهندس عطايي پور افزود: نمایشگاه در قالب غرفه  شامل طراحی ودوخت، معماری ،کامپیوتر، صنایع دستی و ،کیف دوزی، تابلو فرش، فناوری و اطلاعات، و…ایجاد شده است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil