جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :ذبیح‌الله نیکفر گفت: در سال‌های اخیر صنعت چای در حال برخاستن و خیزش است و از تلاش مسولین قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم شاهد بهبود بیشتر وضعیت صنعت چای در کشور باشیم زیرا محصول چای افتخار گیلان به‌ویژه لاهیجان است .

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه چایکاران نباید دغدغه دریافت مطالبات خود را داشته باشند، بیان‌کرد: مصرانه از دولت می‌خواهیم  پرداخت خرید تضمینی برگ سبز چای به‌روزرسانی شود.

نیکفر تصریح کرد: اگر زمانی در پرداخت نرخ تضمینی برگ سبز چای وقفه‌ای ایجاد شد نباید بعضی از افراد از آن سوء استفاده کنند.

آزادی رئیس پژوهشکده چای نیز با بیان اینکه مطالعه آفت چای،بیماری‌ها، علف‌های هرز و عوامل دیگر خسارت‌زا به محصول چای از اهداف پژوهشکده چای است، گفت: مطالعه روش‌های مدیریت مبارزه با بیماری‌ها به‌ویژه مدیریت مبارزه تلفیقی با بیماری «نماتد» مولد زخم ریشه چای به عنوان مهم‌ترین عامل خسارت‌زای چای در پژوهشکده چای بررسی می‌شود.

وی به بررسی ویژگی فیزیکی، شیمیایی و زیست‌شناسی خاک باغ‌های چای و مطالعه وضعیت تغذیه گیاهی و اصلاح آن برای ارتقای کیفیت و کمیت محصول چای اشاره کرد و افزود: مطالعه و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی امور باغبانی از اهداف تحقیقاتی پژوهشکده چای است.

رئیس پژوهشکده چای با اشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی این پژوهشکده، خاطرنشان کرد: تکثیر، کشت، قلمه‌گیری، هرس، برگ‌چینی، برداشت، جایگزینی یا واکاوی، ریشه‌کنی بوته‌های فرسوده و جایگزینی با ارقام اصلاح شده دارای کیفیت و کمیت مناسب از برنامه‌های پژوهشکده مذکور است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil