پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل: مهندس ناصر آل‌محمدی، از اعلام شرایط صدور مجوز پروانه فعالیت شرکت‌های حمل و نقل اجاره خودرو در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: متقاضیان ثبت شركت با محوریت فعاليت اجاره خودرو می‌توانند با ارائه درخواست كتبی به همراه معرفی مديرعامل به اداره‌كل حمل و نقل و پایانه‌های استان گیلان مراجعه نمایند.

وی درخصوص الزامات مربوط به معرفی مدیرعامل برای ثبت شرکت‌های مذکور،گفت:داشتن حداقل تحصيلات ليسانس، تابعيت ايران، گواهی عدم سوء پيشينه كيفری موثر و معتبر، گواهی معتبر عدم اعتياد به مواد مخدر، پايان‌نامه خدمت وظيفه و يا معافيت دائم سربازی از مهمترین شرایط مدنظر جهت معرفی مدیرعامل برای ثبت شرکت‌های حمل و نقل اجاره خودرو می‌باشد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌‌های گیلان خاطرنشان کرد:متقاضیان ثبت شرکت‌های حمل و نقل اجاره خودرو می‌بایست حداقل 100 دستگاه وسيله نقليه مدرن با پلاک شخصی به نام شركت يا اعضای هيات مديره كه عمر ناوگان آنها كمتر از چهارسال باشد را ارائه و نیز دفتر كار مناسب در سطح شهر به عنوان مركزيت شركت با سند رسمی یا استيجاری حداقل يكساله يا ملكی به نام شركت معرفی نمایند.

این مقام مسئول برخی دیگر از الزامات تاسیس شرکت‌های مذکور را برشمرده و افزود: ارائه و معرفی حداقل 4 ايستگاه با دارا بودن حداقل 10 مترمربع فضای اداری و 50 مترمربع پاركينگ وسايل نقليه در داخل شهر، فرودگاه و يا پايانه مسافربری شهرهای مركز استان و معرفی يک نفر به عنوان مسئول ايستگاه از دیگر الزاماتی است که باید متقاضیان مد نظر قرار گیرد.

آل‌محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ارائه ضمانت‌نامه بانكی و حسن انجام كار و تضمين تعهد بصورت قابل تمديد و غير مشروط با ارزش يک ميليارد ريال از سوی متقاضیان تاسیس شرکت‌های مذکور، تصریح کرد: متقاضیان تاسیس شرکت‌های حمل و نقل اجاره خودرو باید دارای سيستم اتوماسيون يكپارچه بين ايستگاه و شبكه رزرواسيون فروش الكترونيكب و اينترنتب نیز باشند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گیلان متذکر شد: وجود منطقه آزاد انزلی ظرفیت خوبی را جهت ایجاد شرکت‌های حمل و نقل اجاره خودرو در استان ایجاد کرده که امیدواریم از این فرصت بصورت بهینه در جهت رشد و توسعه صنعت حمل و نقل و گردشگری استان استفاده شود.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil