شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل:  یکصدو پنجاهمین جلسه شورای شهر رشت در صحن علنی شورا برگزار شد، در این جلسه رضا رسولی رئیس کمسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ترافیک در شهر رشت اظهار کرد: در رشت رینگ حمل و نقلی کامل نیست و حتی در مرکز شهر نیز ما رینک کاملی نداریم و در این راستا باید بلوار احسان بخش،بلوار ولی عصر (عج) و...بازگشایی شود .

وی با اشاره به اینکه باید مشاغل مرتبط با شبکه حمل و نقل و معابر ساماندهی شود،افزود:در بلوار شهید بهشتی که یک ریگ حمل و نقلی است بنگاهی خرید و فروش اتومبیل وجود داردو مشکلات ترافیکی را به وجود آورده که باید این مشاغل در یک جا ساماندهی شود.

رسولی ادامه داد:در رشت اتفاقات خوبی توسط جوانان در حال رقم خوردن است و جوانان این شهر با وجود همه کمبودها و کاستی ها کارهای فرهنگی خوبی را به ویژه تئاتر انجام داده اند.

وی متذکر شد:با توجه به اینکه چرخه بزرگ اقتصادی شهر رشت مبتی بر گردشگری است ما می توانیم با احیای تماشاخانه رشت به جایگاه خوبی در تئاتر برسیم و به جذب گردشگران بپردازیم.

محمود باقری در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه نه به خاطر شکایت ثابت قدم سکوت میکنم و نه یک قدم عقب خواهم کشید،افزود: 400 تا 500 نفر نیروی اضافه بر سازمان در شهرداری رشت حضور دارد اما بازهم ما شاهد جذب افراد در شهرداری هستیم و یک لیست بالغ بر صد نفری جهت جذب و بستن قرارداد به شورا اعلام شده است این درحالیست که شهرداری در پرداخت حقوق پرسنل خود ناتوان است.

وی ادامه داد:من با روز رشت مخالف نیستم با هزینه کردن 300 میلیونی برای این روز مخالفم زیرا این جشن در حالی برگزار شد که گارگر شهرداری حقوق دریافت نکرده بود.

فرهاد شوقی دیگر عضو شورا با انتقاد از رئیس شورا اظهار کرد: محمد علی رفیعی وقت کافی برای حضور در شورا ندارد و حضور ایشان تنها جهت شرکت در جلسات است و چندین بار در طی مدت ریاست 7 ماهه ایشان این موضوع تذکر داده شد اما توجهی از سوی ایشان صورت نگرفته است.

وی با اشاره به فوت یک آتش نشان در حین عملیات در تهران اضافه کرد: آتشنشانانی که در حین عملیات مصدوم می شوند و یا فوت می کنند خدمات و حمایت مناسبی نسبت به آنها از سوی شهرداری صورت نمی گیرد که باید برای آتشنشانان خدمات بهتری را در نظر بگیریم.

رجبی ویسرودی دیگر عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات مردم حاشیه این شهر وجود زمینهای نسقی در حاشیه این شهر است که قاعدتا افراد کم بضاعت در آن ساکن هستند.

وی ادامه داد: مشکل سکونتگاهای غیر مجاز حل نمی شود جز اینکه برای آنها پروانه صادر کنیم، زیرا حاشیه شهر از کمترین امکانات برخوردارند و نباید فشارها را برآنها مضاعف کرد.

امیر حسین علوی رئیس کمسیون برنامه بودجه شورای شهر رشت در خصوص بودجه سازمانهای تابع شهرداری رشت گفت: لایحه بودجه سازمانهای شهرداری با تاخیر فراوان به شورا ارسال شد و به دلیل مشکلات فراوانی که وجود داشت ،متاسفانه تاکنون بودجه سازمانها تصویب نشد.

وی ادامه داد: این امر برنامه برخی از سازمانها را با مشکل مواجه کرده است و ما باید هرچه سریعتر به تصویب بودجه سازمانها بپردازیم.

گفتنی است، در یک صدو پنجاهمین جلسه شورا، بودجه 8 سازمان تابع شهرداری رشت با رای و نظر اعضاء شورا تصویب شد.

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil