جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل: حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی‌نژاد ظهر امروز در نشست بزرگداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور با اشاره به اینکه نماز جمعه قبل از پیروزی انقلاب به صورت محدود و نامطلوب در کشور برپا می‌شد، اظهار داشت: نماز جمعه، نماز حاکمیت است و در زمان حاکمیت طاغوت نماز جمعه به‌صورت مطلوب در کشور اقامه نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان طاغوت منع بیان مسائل سیاسی در نماز جمعه‌ها وجود داشت افزود: با وجود محدودیت‌های اقامه این نماز در آن دوران، باز هم نماز جمعه در کشور برپا می‌شد زیرا حکم الهی بود.

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نماز جمعه را از برکات نهضت جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: در 5 مرداد سال 58 اولین نماز جمعه رسمی در انقلاب اسلامی به امامت حضرت آیت‌الله طالقانی در کشور اقامه شد.

اسلامی‌نژاد با تاکید به مقام والای آیت‌الله طالقانی در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مرحوم طالقانی از زبان امام خمینی (ره) به‌عنوان ابوذر زمان و شمشیر مالک اشتر در آن دوران خطاب شده بود.

وی با تاکید بر اینکه با اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی نور امید در جان مردم ایران اسلامی دمیده شد تصریح کرد: امروزه بیش از 850 مرکز در کل کشور  نماز عبادی سیاسی جمعه را در کشور اقامه می‌کنند.

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه در 32 بخش، شهر و شهرستان گیلان نماز جمعه به‌صورت مداوم اقامه می‌شود افزود: برخی از مناطق در استان نیز در نوبت انتظار مجوز برپایی نماز جمعه هستند که امید است در سال جدید به آنها افزوده شود.

اسلامی‌نژاد با اشاره به اهمیت دو بعد سیاسی و عبادی نماز جمعه تصریح کرد: اصولی‌ترین مبانی اعتقادی و اصول سیاسی، در نمازهای جمعه مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه در قرآن و با تاکید بر اینکه سوره‌ای در قرآن کریم به نام جمعه نازل شده است تصریح کرد: خداوند در قران کریم مؤمنان را به نمازجمعه فرا می‌خواند.

اسلامی‌نژاد اهمیت نماز جمعه را به‌دلیل محدود بودن وقت برای اقامه آن بسیار مهم دانست و افزود: امیرمؤمنان حضرت علی (ع) فرموده‌اند کسی که در مسیر نماز جمعه مرگش فرا رسد بهشت برای او تضمین می‌شود.

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با تاکید بر اینکه نماز جمعه امروزه به‌عنوان یک رسانه در کشور محسوب می‌شود افزود: نماز جمعه یک فرصت سیاسی و عبادی است که اطلاعات سیاسی و اجتماعی در آن با شفافیت به مردم انتقال پیدا می‌کند.

اسلامی‌نژاد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نماز جمعه سال 61 تصریح کرد: در آن دورانی که توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی به حد اعلا رسیده بود نماز جمعه آرامش بخش مردم و جامعه بود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی نیروها در تشکیلات اقامه نماز جمعه به‌صورت داوطلب حضور دارند تصریح کرد: بالغ بر 2500 نفر روحانی برجسته در نماز جمعه کشور خدمت می‌کنند.

اسلامی‌نژاد با تاکید بر اینکه 1500  نفر در ستادهای نماز جمعه گیلان فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: بالغ بر 40 هزار نفر در مجموع  در کشور در ستادهای نماز جمعه به‌صورت افتخاری فعالیت می‌کنند.

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان با اشاره به اینکه شناساندن صحیح نماز جمعه به جوانان باید به‌عنوان  محوریت در اقدامات دستگاه‌های فرهنگی باشد افزود: فضاهای برپایی نماز جمعه باید مطلوب و بیان مطالب در نمازهای جمعه باید متناسب با زبان و فهم جوانان امروزی باشد.

 

 

تسنیم

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil