پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : اکبر ترکان عصر امروز، سه شنبه وارد گیلان شد و پس از دیدار با خانواده شهید مدافع حرم جهانگیر جعفری نیا، بر سر مزار آن شهید بزرگوار نیز حضور یافت و فاتحه ای قرائت کرد.

بازدید از مجموعه بهشت پرندگان و نورپردازی های طرح ساحلی منطقه آزاد، مشاهیر گیلان، فعالیت شبانه مجتمع بندری کاسپین، بازدید از چند پروژه صنعتی و تجاری و همچنین حضور در مراسم اختتامیه شطرنج مسابقات جام ستارگان از مهمترین برنامه های سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد به استان اعلام شده است.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها، فعالیت بورس کالای منطقه، اجرای کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب ، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، کراسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب به بازارهای مصرف کشورهای همسود ( CIS ) و نزدیکی به فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

 

 

ایرنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil