چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سرهنگ ایرج محمدخانی صبح امروز در نشستی خبری در رشت اظهار داشت: در سه‌ماه نخست امسال، هتک حیثیت و نشر اکاذیب با میزان 45 درصد بیشترین درصد جرائم را در حوزه سایبری به خود اختصاص داده است.

وی 18 درصد از جرائم سه‌ماه نخست امسال را مربوط به مزاحمت اینترنتی عنوان کرد و گفت: 16 درصد از این جرائم مربوط به برداشت اینترنتی غیرمجاز، 6 درصد سرقت مرتبط با رایانه و 9 درصد مربوط به سایر جرائم بوده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حوزه جرائم هتک حیثیت با افزایش 120 درصدی مواجه هستیم تصریح کرد: جرائم مربوط به مزاحمت اینترنتی 300 درصد افزایش یافته است.

سرهنگ محمدخانی از کاهش 42 درصدی جرائم برداشت غیرمجاز خبر داد و گفت: در بحث سرقت و کلاهبرداری رایانه‌ای نیز در مقایسه با سه‌ماهه نخست سال گذشته با کاهش 33 درصدی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته برداشت اینترنتی غیرمجاز در صدر جرائم قرار داشت اظهار کرد: شرایط شبکه‌های اجتماعی و مهاجرتی که از فضای وب به موبایل به‌وجود آمده موجب شده است امسال بیشترین جرائم در حوزه هتک حیثیت و نشر اکاذیب رخ دهد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در زمینه وقوع جرم در کشور رتبه پنجم را داریم عنوان کرد: در حوزه کشف، با تلاش کارآگاهان خود رتبه برتر و نخست کشور را به‌دست آوردیم.

سرهنگ محمدخانی خسارت شهروندان گیلانی از برداشت غیرمجاز را بیش از 130 میلیون تومان در سال گذشته اعلام کرد و گفت: این خسارت‌ها بر اساس غفلت و اعتماد بی‌جا به افراد غریبه به‌وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کمک دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها، هوشیاری شهروندان بیشتر شده و میزان سوءاستفاده افراد سودجو کمتر شده است.

 

 

تسنیم

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil