جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل: سنبل آبی یکی از سریع الرشدترین رشد گیاهان شناخته شده است که می تواند دریاچه ها و حوضچه ها را به طور کامل پوشش دهد و باعث نرسیدن نور خورشید به گیاهان آبزی و همچنین ماهی ها و لاک پشت ها و ازبین رفتن آنها شود.

گلهای آبی رنگی شبیه گلهای سنبل پیازی تولید می‌کند. دارای ریشه های ارغوانی سیاه آزاد و ساقه راست که 8 تا 15 گل جذاب را بر روی خود دارد. عمدتا سنبل آبی به رنگ صورتی با شش گلبرگ است و این ویژگی‌ها زیبایی چشمگیری را در این گیاه فراهم کرده است

سنبل آبی دومین گونه مهاجمی است که به تالاب‌های استان گیلان وارد شده است و این اکوسیستم های ارزشمند را با چالش جدی مواجه کرده است. برای مبارزه با این شیطان زیبای آبی که زندگی برخی از جانوران و گیاهان گیلان را تهدید می‌کند، اقدامات مختلفی انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

اکبر میغی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی گفت: پیرو ادامه روند مقابله با گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب بین المللی انزلی همکاران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرانزلی طی برنامه ریزی مشخص به گشت و پایش از مناطق مختلف تالاب اعم از تالاب غرب-شرق و قسمت مرکزی و جنوبی پرداختند.

وی افزود:در این اقدام مقدار قابل ملاحظه ای از این گیاه در منطقه تالاب غرب در محدوده روستای سنگاچین شهرستان کشف و جمع‌آوری شد.

میغی ادامه داد:دغدغه مجموعه محیط زیست استان در خصوص وجود این تهدید خاموش در عرصه غیر قابل اغماض است و باید با ادامه برنامه مدون مبارزه با این گیاه مهاجم را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد:بدیهی است با دستورات اکید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان اینگونه مبارزه با سنبل آبی با جدیت  ادامه خواهد داشت.

 

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil