جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل: حبیب جهانساز، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گیلان 238هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تاکنون در 70درصد از این شالیزارها خوشه زنی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه به صورت موردی برداشت برنج در استان انجام شده است،افزود: به دلیل بارندگی های اخیر، امسال زمان برداشت برنج کمی دیرتر از سال گذشته شروع شد.

جهانساز از پیش‌بینی افزایش تولید برنج در سالجاری خبرداد و خاطرنشان کرد:میزان نهایی تولید برنج استان در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد:برداشت مکانیزه موجب کاهش هزینه‌های تولید برنج سفید می‌شود و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است، امسال شاهد افزایش برداشت مکانیزه برنج در گیلان خواهیم بود.

در ادامه خاکسار، مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی به اجرای موفق طرح‌های مشارکتی برنج در کشور اشاره کرد و گفت: ارقام مختلف گیاهی ازجمله برنج در سطحی گسترده‌تر از تحقیقات در مزارع کشاورزان کشت شده و انتخاب ارقام به عهده خود بهره‌برداران گذاشته شده است.

وی اضافه کرد:بسیاری از بهره‌برداران با دیدن عملکردهای مختلف در مزارع هم‌نوعانشان نسبت به انتخاب اقدام کردند.

خاکسار تصریح کرد: طرح‌های مشارکتی (تحقیقی - ترویجی)در مازندران عملکردهای مناسبی داشت و امیدواریم که در گیلان و سایر استان‌ها نیز با استقبال خوب کشاورزان روبه‌رو باشیم.

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil