چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : به مناسبت هفته عفاف و حجاب، جمعی از دانش‌آموزان قرارگاه‌های دخترانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان رشت با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های امام و شهدا، خواستار توجه جدی مسئولین به مسئله حجاب شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، کارشناس فرهنگی و اجتماعی گیلان در این همایش با اشاره به آیه‌ای از قرآن مبنی بر عدم سجده کردن شیاطین که علت آن را حسادت نسبت به خلیفه الهی بودن انسان دانست، اظهار کرد: مشکل اصلی شیاطین وجه خلیفه الهی بودن انسان است و به دنبال این هستند که امکان خلیفه الهی بودن انسان را از بین ببرند.

وی افزود: یکی از راه‌های جلوگیری از خلیفه الهی بودن بانوان، رواج بی عفتی است که بدحجابی و بی حجابی یکی از راه‌های آن است.

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به جریان آندلس، گفت: شیاطین انسی نیز برای از بین بردن ایمان جوانان، حربه شیاطین جنی را به کاربرده و به این نتیجه رسیدند که باید عفت و حجاب را از جامعه بردارند. اگر خانمی تمایل به بدحجابی داشته باشد در واقع فطرت حقیقی وی سرکوب شده است.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا گیلان تصریح کرد: هر جا بی حیایی باشد، فضائل انسانی محو می‌گردد و به هر اندازه‌ای که حیا محو گردد، در آنجا بزه‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی رشد پیدا می‌کند لذا یکی از ابزار و سلاح‌های دشمن، آندلسی کردن جامعه است.

وی اضافه کرد: سعادت جامعه به چادر و حجاب زنان گره خورده است و دشمنان برای رسیدن به آرمان‌های شیاطینی خود دنبال رواج بی حیایی هستند لذا اگر می‌خواهید فطرت انسانی‌تان حفظ شود، قدر چادر خود را بدانید.

حجت‌الاسلام مهدوی بیان کرد: زیر همین چادر مادران عفیفه، افرادی رشد یافتند که به مقام شهادت رسیدند، به واقع چادر و عفت زن، تولید شهید و فرهنگ شهادت می‌کند، پس باید قدر آن را بدانید.

مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا گیلان بدحجابی را نسخه شیطان برای کسانی که اهل تقوا نیستند، دانست و تصریح کرد: برای افرادی که اهل تقوا هستند نیز نفوذ شیطان از طریق تبرج خواهد بود.

مهدوی تاکید کرد: چادر حجاب برتر می‌باشد و اگر شما عفت و حجاب را جدی بگیرید منشاء اثر خواهید بود.

گفتنی است، در این مراسم مطهره علیزاده «فرزند شهید مدافع حرم امیررضا علیزاده» متنی در راستای حفظ حجاب جهت پاسداشت خون و وصایای شهدا قرائت نمود. سخنرانی خانواده‌های شهدا و قرائت بیانیه از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

 

ایکنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil