جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : بهداد سلیمی، قهرمان وزنه برداری المپیک لندن درباره اینکه شنیده می‌شود تمرکز اصلی خود را بر روی حرکت یک ضرب گذاشته است، بیان کرد: نقطه قوت من در تمرینات و مسابقات یک ضرب است و در آن نسبت به دوضرب راحت‌تر کار میکنم اما این طور نیست که تمام تمرکزم روی یک ضرب باشد. بر روی دوضرب و حرکت قیچی  هم کار میکنم تا وزنههای خوبی بزنم.

او در پاسخ به این پرسش که امکان دارد در المپیک به فکر شکستن رکورد یک ضرب جهان هم باشد؟ تصریح کرد: فعلا به آن فکر نمیکنم زیرا باید در طول هفته چندین مرتبه رکورد جهان را جابجا کنم تا در مسابقه به آن فکر کنم اما بخاطر مصدومیت، مقداری محتاط تر کار و ریسک می‌کنم. با این حال همه چیز به شرایط مسابقه و این مدتی که تا آغاز بازیها مانده، بستگی دارد.

مشکلی برای وزنه زدن در رکوردگیری نداشتم

قهرمان المپیک لندن در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه چرا وضعیت رکوردی او زیاد رسانهای نمی‌شود، گفت: رکوردگیری‌ام که انجام شود، وضعیت مشخص خواهد شد. اینکه اکنون خبرهایش بیرون نمی‌آید دلیل خاصی ندارد اما برخی ورزشکاران ترجیح می‌دهند خیلی در چشم باشند و وضعیت رکوردهایشان را به رقبایشان نشان دهند اما من ترجیح می‌دهم رقبایم خیلی متوجه وضعیت آمادگی‌ام نشوند اما درکل شرایط تمرینی‌ام خوب است.

سلیمی با بیان اینکه مشکلی برای وزنه زدن در رکوردگیری نداشتم، گفت: من مشکلی برای شرکت در رکوردگیری نداشتم اما شرایط تمرینی‌ام نسبت به بقیه ملی‌پوشان متفاوت بود. با توجه به مصدومیتی که داشتم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنم تا بهترین روزم، روز مسابقه باشد اگر می‌خواستم 40 روز قبل از مسابقه‌ام به آمادگی 100 درصد برسم، یک مقدار نگه داشتن آن رکوردها با توجه به مصدومیتی که داشتم سخت می‌شد، حتی شاید باعث افت بدنی‌ام می‌شد بنابراین این طور تصمیم گرفته شد که رکوردگیری من دیرتر باشد تا بتوانم خودم را تا المپیک حفظ کنم.

اردوی گیلان در کل اردوی بدی نبود

او در مورد اردوی گیلان و اینکه چقدر توانست در این اردو پیشرفت داشته باشد نیز تصریح کرد: اردوی گیلان در کل اردوی بدی نبود و شرایط تمرینی سخت و سنگینی را پشت سر گذاشتیم و نتیجه‌اش نسبتا خوب بود.  برعکس اینکه خیلی‌ها می‌گویند ملی‌پوشان در رکوردگیری خوب کار نکردند اما آنها عملکرد نسبتا خوبی داشتند و وزنه‌های خوبی زدند.

سلیمی ادامه داد: در رکوردگیری تصمیم کادر فنی بر این بود که ملی‌پوشان کار را با 100 درصد وزنه‌هایشان شروع کنند بنابراین احتمال ریسک و افتادن وزنه‌ها وجود داشت، این استراتژی سجاد انوشیروانی بود که ان‌شاءالله به خواسته‌هایی که در رکوردگیری داشت، رسیده باشد. براری بهترین رکوردی که در چند سال اخیر داشت، 404 کیلوگرم بود و در رکوردگیری مجموع 400 کیلوگرم را زد. بهادر مولایی با توجه به مصدومیتش  در این چند سال اخیر نتوانسته بود 190 کیلوگرم را بالای سر ببرد اما در رکوردگیری توانست. سهراب مرادی هم رکورد جهان را شکست. بنابراین به نظرم اگر مثبت اندیش باشیم جنبه‌های مثبت رکوردگیری بیشتر از نکات منفی آن بود و فکر می‌کنم چیزهایی که انعکاس داده شد، یک مقدار بی رحمانه بود.

امیدوارم قول‌های مسئولان در اردو، بعد از بازی‌ها عملی شود

قهرمان المپیک لندن درباره این موضوع که شاید رکوردگیری قبل از بازی‌های آسیایی که بیشتر وزنه‌ها افتاد و پس از آن وزنه‌برداران در اینچئون خوب کار نکردند باعث شده افتادن وزنه‌ها در رکوردگیری قبل از المپیک نیز نگران کننده باشد، تصریح کرد: ان شاءالله این اتفاق نیفتد. اما به نظرم این رکوردگیری با رکوردگیری قبل از اینچئون خیلی متفاوت بود. پشت انتخاب وزنه‌هایی که کار با آن شروع شد و افتاد یک استراتژی قرار داشت و بی هدف نبود. این وزنه افتادن‌ها خیلی می‌تواند به سجاد انوشیروانی کمک کند تا در المپیک با خیال راحت‌تر وزنه‌ها را انتخاب کند.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که زانوی او چقدر تا اینجای کار او را در تمرینات یاری کرده است، گفت: خدا را شکر دارد یاری می‌کند. اما در این مدت باقی مانده تا بازی‌های المپیک ممکن است هر اتفاقی بیفتد. ما باید تلاش کنیم در کنار اینکه با سرعت پیش می‌رویم، محتاط هم باشیم تا مشکلی پیش نیاید.

وزنه‌بردار فوق سنگین ایران با اشاره به بازدید مسئولان ورزش از اردوی تیم ملی وزنه برداری و قول‌هایی که داده می‌شود، تاکید کرد: آقای مناف هاشمی به اردوی تیم ملی آمد و صحبت های خوبی داشت و قول‌های خوبی هم داد. امیدوارم این قول‌ها قبل و بعد از بازی‌ها عملی شود. این بازدیدها و قول‌هایی که داده می‌شود باعث دو چندان شدن انگیزه ملی پوشان خواهد شد تا خودشان را در المپیک نشان دهند و مدال کسب کنند.

 

ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil