پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : حسین نحوی‌نژاد، معاون توانبخشی بهزیستی کشور عصر امروز در مراسم حمایت از حامیان اوتیسم گیلان که با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و شهروندان در سالن اجتماعات نیروی انتظامی رشت برگزار شد، اظهار کرد: مشکل اصلی بیماری اوتیسم ناشناخته بودن آن است و در شناخت این بیماری دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه 2500 کودک اوتیسم در ایران وجود دارد، افزود: در 60 مرکز توانبخشی در کشور خدمت‌رسانی به این کودکان را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه باورما این است که بچه‌های اوتیسم نباید از خانواده جدا شوند، تصریح کرد: دیدگاه ما این است که این کودکان بعد از شناسایی در کنار خانواده قرار گیرند.

نحوی‌نژاد از راه‌اندازی مرکز نگهداری موقت کودکان اوتیسم خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی این مراکز این است که نگهداری تخصصی از کودکان در روزها و ماه‌هایی از سال که برای والدین آن‌ها مقدور نیست انجام شود.

وی با بیان اینکه اولین مرکز نگهداری تخصصی کودکان اوتیسم امروز در رشت راه‌اندازی شد، اضافه کرد: دومین مرکز نگهداری را در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌کنیم.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور با بیان اینکه در مبحث غربال‌سازی اوتیسم دچار مشکل بودیم، تصریح کرد: از نیمه دوم امسال غربال‌سازی اوتیسم را آغاز می‌کنیم.

نحوی‌نژاد مسئله بیمه کودکان اوتیسم را مهم عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم با پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی، بیمه‌ها را مجاب کنیم که خدمات بیمه‌ای را برای این بیماران ارائه کنند.

 

تسنیم

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil