جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : مهرداد لاهوتی، نمایندهمردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی عصر امروز، در نشست قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مجمع نمایندگان و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در رشت، اظهار کرد: در جایی که دولت نمی‌تواند، بایستی از بخش خصوصی بهره مند شویم.

وی با تاکید بر ضرورت اتمام و بهره برداری بیمارستان های جدید، افزود: همه ما بایستی کمک کنیم تا بیمارستان های جدید افتتاح و جایگزین بیمارستان های قدیمی شوند.

وی با بیان این که سرمایه گذاری پزشکی در گیلان ارزی آوری را به همراه دارد، تصریح کرد: اعتماد به پزشکان در گیلان بالاست که با سرمایه گذاری، درمان بسیاری از بیماران کشورهای آسیای میانه در این استان انجام می گیرد.

وی با اشاره به خرابی سی تی اسکن بیمارستان پورسینا رشت خاطر نشان کرد: فراهم شدن تجهیرات و امکانات لازم بهداشتی درمانی در بیمارستان ها بایستی مورد توجه قرار گیرد.

لزوم فراهم شدن تجهیزات لازم در بیمارستان های

در ادامه جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم توجه به فراهم شدن تجهیزات و امکانات لازم بهداشتی درمانی در بیمارستان های گیلان تاکید کرد.

وی افزود: بیمارستان رازی رشت دستگاه سنگ شکن ندارد و بیمارستان حشمت از تجهیزات لازم برخوردار نیست.

کوچکی‌نژاد گفت: بیمارستان تخصصی 17 شهریور رشت ویژه کودکان نیز دستگاه اکسیژن ساز برای اطفال و بیمارستان پورسینا دستگاه سی تی اسکن ندارند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ، گیلان را از استان های گردشگرپذیر نام برد و یادآور شد: گیلان را نباید با جمعیت دو میلیون و 500 هزار نفری ببینیم بلکه بایستی جمعیت گیلان را پنج میلیون نفر بدانیم.

در ادامه این نشست تعدادی از نمایندگان شهرستان های مختلف گیلان به بیان مشکلات حوزه انتخابیه شان پرداختند.

نمایش محبت نظام اسلامی به مردم با اجرای طرح تحول سلامت

در ادامه شاهرخ یوسف زاده چابک، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با اجرای طرح تحول سلامت، محبت خود را نسبت به مردم به نمایش گذاشت.

وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، شاهد استقبال بی نظیر و کم نظیر مردم بوده ایم.

یوسف زاده بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حمایت تمام قوای نظام مقدس جمهوری اسلامی توانسته در زمینه سلامت آرامش را برای مردم به ارمغان آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی استان طی سال های اخیر با چالش هایی روبرو بود، تصریح کرد: منابع انسانی، مالی، فیزیکی و تجهیزات از چالش های این دانشگاه است.

وی چالش منابع انسانی را مهمترین مشکل دانشگاه علوم پزشکی گیلان نام برد و اظهار کرد: نابسامانی توزیع و ساماندهی منابع نیروی انسانی و فرهنگ سازی نامتناسب چالش این دانشگاه در بخش منابع انسانی است.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطر نشان کرد: داشتن نقشه راه به معنی انجام راه نیست، بلکه برای انجام نیازمند عزم جدی هستیم.

گفتنی است، ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علاوه بر این نشست، صبح امروز (پنجشنبه) از اورژانس مرکز آموزشی درمانی پورسینا، بیمارستان های رازی و حشمت رشت و سایت دانشگاهی لاکان بازدید کرد.

 

ایرنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil