جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :کنستانتین الکسیسف با اشاره به مبادلات گندم و ماشین آلات کشاورزی روسیه به گمرکات گیلان اظهار کرد : منطقه آزاد انزلی مفیدترین بخشهای توسعه روابط بین کشورهای ایران و روسیه در زمینه اقتصادی و تجارت است .
وی ساخت بندر بزرگ کاسپین را برای توسعه تجارت با روسیه مفید خواند و افزود: معتقدم این روابط علاوه بر بخش تجاری و اقتصادی می تواند زمینه ارتباطهای حمل و نقل و کشتیرانی و خودروسازی را نیز مهیا کند .
سرکنسول روسیه در ایران با اشاره به این که ایران شریک اقتصادی مهمی برای روسیه بشمار می آید تاکید کرد : همکاری های فی مابین برای هر دو کشور خیلی ثمربخش است و معتقدم با گذشت زمان می توانیم حجم تجارت بین دو کشور را افزایش دهیم .
*بهره برداری از بندر کاسپین در سال آینده
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار از این منطقه بعنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور یاد و خاطرنشان کرد :در این منطقه سرمایه گذاران از معافیت های مالیاتی برخوردارند .
رضا مسرور با اشاره به اهمیت تبادلات با کشور روسیه اظهار کرد : منطقه آزاد انزلی برای همکاری با روسیه و کشورهای حاشیه خزر طراحی شده و یکی از اهداف اصلی ما ارتقای مبادلات تجاری با روسیه است .
وی خاطرنشان کرد : بر اساس توصیه های ریاست جمهوری بدنبال پی گیری افزایش مبادلات هستیم .
مسرور تصریح کرد : علاوه بر امکانات بندر انزلی که در حال بهره برداری است ؛ بندر کاسپین نیز با 15 میلیون تن ظرفیت نهایی تخلیه و بارگیری در سال در حال ساخت است .
وی افزود: این بندر برای راه اندازی کریدور شمال جنوب و افزایش همکاری های تجاری با کشورهای حوزه خزر به ویژه روسیه طراحی شده و سال آینده به بهره برداری می رسد.
سرکنسول روسیه در ایران قبل از ظهر روز چهارشنبه در راس هیاتی 40 نفره از مسئولان استانهای مختلف روسیه از منطقه آزاد انزلی دیدن کرد.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب ، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راه های مناسب ، به بازارهای مصرف کشورهای CIS ، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

 

ایرنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil