پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :هر زمانی که به تهران می رفتم نزدیکی های کرج آن تپه های پیرامون شهر ومحصور در ساختمان های بلند مرتبه این نگرانی را در ذهنم ایجاد می کرد که نکند روزی در دامنه وعمق کوههای شمال دست های آلوده ای در دولت بخواهند این شریان تنفس و تهویه مطبوع کشور را دچار چنین بلایی کنند.
نگرانی ای که این روزها با کمال تاسف به واقعیت نزدیک شده و ساخت و سازهای مجاز وبسیار غیرمجازکه تدریجا با حمایت دولتمردان به مجاز تبدیل می شوند،آنچنان به تخریب منابع طبیعی کمک کرده اند که عموما ساختمان های عجیب وبلندمرتبه بیشتر به چشم می آیند تا طبیعت بکر کوهستان های شمال .
اگر چه تخریب فزاینده فضای طبیعی استان های شمالی بر آلودگی هوا در سطح کشور تاثیر بسزا داشته و می رود که این استان ها هم مانند استان های آلوده بشود،اما یادمان باشد که یک جمعیت 80 میلیونی به سلامت روانی نیازمندند و اساسا بخشی از پاکی هوای کشور را تامین می کنند .
این ساختمان در روستای مرتفع بزکویه واجارگاه مشرف به دریا ساخته شده که در جاده دسترسی ان دوخودرو با اعمال شاقه همدیگر را رد می دهند . البته بماند که فرایند ساخت و سازها با حمایت دهیاران و شوراها و مسوولان شهرستانی به بهانه توسعه و درآمد زایی در حال افزایش است .
 این ساختمان مشتی از خروار است و بنظر قدرتی برای کنترل چنین فاجعه ای وارد گود نخواهد شد چرا که آنها از مبادی قانونی و با حمایت مدیران ارزش محور به مقصود خود رسیده و میرسند .

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil