سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : جمیل حق‌پرست، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن هفته تامین اجتماعی، اظهار کرد: در این هفته برنامه‌هایی تدارک دیده شده است.

وی کلنگ‌زنی ساختمان اداری درمانی آستانه‌اشرفیه و افتتاح واحد کارگزاری شعبه سوم تامین اجتماعی در رشت را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان عیادت از بیماران بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: دیدار با استاندار و نماینده ولی‌فقیه در گیلان در هفته مذکور انجام می‌شود.

حق‌پرست با بیان اینکه شرایطی فراهم شد تا هیچ فردی در کشور فاقد پوشش بیمه‌ای نباشد، تصریح کرد: افراد از گروه‌های مختلف خود را زیرپوشش بیمه قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: افراد از گروه‌های بیمه اجباری، مشاغل آزاد، خانه‌دار و ... می‌توانند مشمول بیمه‌پردازی شوند و از خدمات بیمه استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از فعالیت 26 شعبه بیمه تامین اجتماعی در گیلان خبر داد و افزود: هشت شعبه اقماری و چهار شعبه کارگزاری در استان فعالیت می‌کنند که به پنج شعبه ارتقاء یافته و تعداد شعبه‌های تامین اجتماعی به 27 شعبه افزایش می‌‌یابد.

حق‌پرست با اشاره به اینکه 390 هزار بیمه شده اصلی در گیلان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه شاهد رشد 4.5 درصدی نسبت به سال 93 هستیم.

وی با تصریح بر اینکه در گیلان 103 هزار نفر مستمری‌بگیر هستند، یادآور شد: این افراد بازنشسته و از کارافتاده هستند و هفت درصد رشد مستمری‌بگیران را در استان داریم.

حق‌پرست مجموع جمعیت زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی در گیلان را یک‌ میلیون و 164 هزار نفر عنوان کرد و افزود: جمعیت بیمه‌ شده تامین اجتماعی در گیلان 46 درصد را در بر می‌گیرد که از متوسط 53 درصدی کشور عقب است.

وی دلایل کاهش جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی در استان را مختلف دانست و خاطرنشان کرد: برخی جمعیت استان زیرپوشش بیمه‌های دیگر قرار دارند و عوامل مختلف موجب کاهش ضریب نفوذ زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان به مطالبه سه هزار میلیارد ریالی معوقه تامین اجتماعی از کارفرمایان استان اشاره کرد و یادآور شد: کارفرمایان در صورت تمایل می‌توانند بدهی خود را از طریق دریافت تسهیلات بانک رفاه به تامین اجتماعی پرداخت کنند.

وی توقف عملیات اجرایی بازداشت و برداشت از حساب در گردش کارفرمایان را از دیگر راهکارها برای پرداخت دیون کارفرمایان به تامین اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب از دیگر بخشنامه‌های سازمان است.

حق‌پرست ادامه داد: کارفرمایان خوش‌حساب که در سه محور و سه موضوع دچار خسارت شده‌اند می‌توانند از بخشودگی جرایم در طول تقسیط 12 تا 36 ماهه استفاده کنند.

به گفته وی، کارفرمایانی که در تحریم‌های ظالمانه، حوادث غیرمترقبه و نوسانات ارزی دچار خسارت شده‌اند می‌توانند از 50 تا 100 درصد بخشودگی جرایم استفاده کنند.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil