چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :مازیار غلامی  افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ توده هوای خنک و بارش زا از اواخر دیروز (جمعه ) در گیلان بود که نتیجه آن بارش های شدید و آبگرفتگی برخی از خیابان ها و معابر عمومی در روز جاری در برخی از شهرهای استان است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس شرایط برای ابرناکی، کاهش دما، وزش باد و بارندگی و رعدوبرق گاهی شدید تا اواخر هفته جاری در گیلان مهیاست.
وی یادآور شد: طی روزهای آینده نیز آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها در بعضی از نقاط دور از انتظار نیست و طی دو روز آینده دریا هم در این استان مواج خواهد بود.
وی به مسافران توصیه کرد که با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی سطح جاده ها نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کرده و از استقرار در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.
وی آسمان امروز گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بارندگی (مناطق مرکزی و شرقی شدید)، رعد و برق، وزش باد، کاهش دما عنوان و برای فردا (یکشنبه) نیز آسمان استان را طی صبح تا ظهر ابری و مه آلود، بارندگی، رعد و برق، گاهی وزش باد و طی عصر و شب نیمه ابری تا ابری، بارندگی پراکنده و احتمال رعد و برق پیش بینی کرد .
بارندگی های شدید در استان گیلان موجب خنک شدن هوا نسبت به روزهای گرم در هفته های گذشته شده و این بارندگی در مناطق کوهستانی مردم را مجبور به روی آوردن به لباس گرم و زمستانی کرده است.
مردم ساکن در مناطق کوهستانی گیلان مانند زمستان مجبور به روشن کردن بخاری های خود شده اند.
در شهرهای جلگه ای مانند رشت نیز نهادهای اجرایی برای مقابله با آبگرفتگی خیابان ها و معابر عمومی در آماده باش هستند.
این بارندگی ها و سرما در گیلان در این فصل از سال غافگیرانه بوده و کشاورزان گیلانی معتقدند در صورت ادامه سرما و بارندگی، احتمال آسیب رسیدن به محصول برنج در مرحله خوشه دهی وجود دارد.
این شالیکاران می گویند: در آغاز مرحله خوشه دهی برنج قرار داریم و در هنگام اوج خوشه دهی که تا دو هفته آینده خواهد بود، وارد شدن خسارت دور از انتظار نیست.

 

 

ایرنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil