سه شنبه 28 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :رضا علیزاده ظهر  در جریان بازدید از آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی اظهار کرد: آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی یکی از موقعیت‌های بسیار تعیین‌کننده گردشگری در شهر رشت است.

وی به استقبال بسیار گردشگران از آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی اشاره کرد و افزود: بخش بیرونی آرامگاه مذکور جزو محدوده فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی شهرداری رشت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه بخش داخلی آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی متعلق به این سازمان است، تصریح کرد: اتمام مطالعات ساماندهی آرامگاه مذکور توسط مشاور طرح به اتمام رسیده است.

علیزاده از ساماندهی چندوجهی آرامگاه میرزا کوچک‌خان جنگلی در رشت خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح مذکور نیازمند 1.5 میلیون تومان اعتبار است تا بتوانیم مزار، تندیس و مجموعه‌های دیگر آرامگاه مذکور را ساماندهی کنیم.

وی در ادامه به طرح توسعه موزه رشت اشاره کرد و گفت: شهر رشت نیاز به جاذبه‌هایی دارد تا بتواند ایست گردشگران را به وجود آورد بنابراین توسعه دو مجموعه موزه در رشت مد نظر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به موزه رشت در خیابان بیستون این شهر، خاطرنشان کرد: توسعه موزه مذکور در حال پیگیری است.

علیزاده توسعه موزه رشت را نیازمند 2 میلیارد تومان اعتبار خواند و یادآور شد: موزه رشت نمایشگاه ملی محسوب می‌شود و سرفصل‌های اجرایی توسعه موزه رشت مشخص شده است.

وی همچنین به حضور هنرمندان گیلانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی در سال 94 اشاره کرد افزود: امسال به‌دنبال اعزام هنرمندان صنایع دستی استان به نمایشگاه‌های بین‌المللی هستیم تا بتوانیم صنایع دستی استان را در بازارهای جهانی عرضه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ایجاد دو وب‌سایت بازارچه مجازی صنایع دستی در استان خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی وب‌سایت فرصتی برای ارائه محصولات صنایع دستی گیلان به نحو مطلوب است.

علیزاده با بیان اینکه کاربردی کردن صنایع دستی با آموزش و مناسب با سبک زندگی امروزی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است، تصریح کرد: بسته‌بندی محصولات صنایع دستی بخش دیگری از برنامه‌های سازمان مذکور در استان است.

 

 

 

 

فارس

 

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil