پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :حمیدرضا آذرپور  در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با شبکه باران در مورد اقدامات ستاد سفر در فصل تابستان اظهار داشت: استان گیلان به جهت داشتن مواهب طبیعی، تاریخی، مذهبی و گردشگری مقصد سفرهای بسیاری از هم‌وطنان عزیز در فصول مختلف سال است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر به ریاست استاندار گیلان تشکیل شده است افزود: این ستاد تلاش می‌کند با هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه خدمات شایسته‌ای را به مسافران و گردشگران ارائه کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه جلسات مختلفی را در ستاد سفر برگزار کردیم تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا گردشگران از تمامی ظرفیت‌های تاریخی و مذهبی گیلان استفاده کنند و امیدوار باشیم فصول دیگر سال نیز به گیلان سفر کنند.

آذرپور، استان گیلان را یک استان کوچک با جمعیت حدود 2 میلیون نفر مطرح کرد و گفت: در ظرف چند روز تعطیلی پذیرای حدود 2 میلیون گردشگر هستیم و بنابراین برای فراهم شدن اسکان کافی از ظرفیت اسکان‌هایی نظیر مدارس، خانه کاشانه‌ها و مهمانسراها استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی ما قابلیت اقامت بیش از 750 هزار نفر مسافر را در روز دارند عنوان کرد: نسبت به سال گذشته در همین مقطع با افزایش 10 درصدی مواجه هستیم و از نظر تعداد واحد اقامتی مشکلی نداریم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار کرد: با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوطه نظیر دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، صنعت، معدن و تجارت بازدیدهای مستمری را از واحدهای اقامتی انجام می‌دهیم تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

آذرپور با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مانع از چادرخوابی در معابر عمومی شویم بیان کرد: نصب چادرها چهره شهر را زشت می‌کند و علاوه بر تبعات اجتماعی، تبعات امنیتی و زیست محیطی نیز دارد و تلاش کردیم با مشارکت شهرداری‌ها، مکان‌ها و کمپین‌هایی برای رفع نیاز گردشگران فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه 24 مرکز اطلاع رسانی به‌صورت ثابت در استان وجود دارد خاطرنشان کرد: توصیه ما به شهروندان این است که از این مراکز استفاده کنند زیرا با مراجعه به این مراکز مشکلات اقامتی آنان حل می‌شود.

 

تسنیم

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil