جمعه 7 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمود قاسم ن‍ژاد صبح امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای تابستانی با تاکید بر لزوم بسیج همه امکانات شهرستان برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران،گفت: با توجه استقبال زیاد گردشگران از جاذبه های گردشگری ماسال و شاندرمن، باید نسبت به فراهم کردن امکانات زیرساختی مناسب برای آنان اقدام شود.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان ماسال بهبود وضعیت راههای ارتباطی شهرستان را از جمله زیرساخت های مورد نیاز گردشگری برشمرد و افزود: عملیات  روکش آسفالت مسیر ییلاقی مرکیه به شالما تا چند روز دیگر به پایان خواهد رسید و امیدواریم تا پایان سال جاری نیزبا تکمیل آسفالت تمامی مسیر جاده ییلاقات ماسال، گردشگران بتوانند به راحتی به تمام نقاط ییلاقی و همچنین مشهد میرزا کوچک خان، دسترسی پیدا نمایند.

وی با اشاره به لزوم نظارت دقیق بر قیمت و کیفیت هتل ها و مهمانپذیرهای شهرستان، اشاره و اظهار کرد: سازمان گردشگری باید با ساماندهی روند اجاره ی خانه های ییلاقی به گردشگران، از بروز تخلف و ناامنی در سطح ییلاقات جلوگیری کند.

فرماندار ماسال ادامه داد : از آنجا که امروزه پدیده ی خانه مسافر به عنوان رویکرد جدیدی در صنعت گردشگری جهان در حال گسترش است که طی آن افراد با اجاره  خانه در کنار صاحبخانه ضمن مشاهده نزدیک فعالیت  یک خانواده روستایی، از فرآورده های غذایی سالم روستائیان نیز به طور مستقیم بهره مند می شوند، ما نیز باید با نظام مند کردن این پدیده، از آن در جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم شهرستان استفاده کنیم.

رئیس ستاد خدمات سفر ماسال با  بیان اینکه  اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان باید به طور دقیق بر ارائه دهدندگان مواد غذایی نظارت نمایند، افزود: اماکن بهداشتی و درمانی و درمانگاه های شهرستان نیز باید با تجهیز امکانات خود، آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به گردشگران باشند.

بهبود وضعیت سرویس های بهداشتی بین راهی و لزوم تجهیز امکانات پارک ها جهت پذیرایی از مسافران از دیگر مواردی بود که قاسم نژاد به آن اشاره کرد و از دستگاه های ذیربط خواست نسبت به راه اندازی نمازخانه های بین راهی و باز بودن مساجد بین راهی نیز جهت اقامه نماز مسافران اقدام نمایند.

وی داشتن برنامه های فرهنگی و اجتماعی در زمینه حفظ محیط زیست، رعایت عفاف و حجاب و حفظ کرامت و احترام انسانها را از جمله دیگر مسائل مطرح در حوزه گردشگری دانست و افزود: گردشگری می تواند پیامدهای مثبت و منفی را برای منطقه گردشگرپذیر به همراه داشته باشد که ما با برنامه ریزی صحیح ، باید ضمن استفاده از پیامدهای مثبت گردشگری، از بروز پیامدهای منفی و سوء فرهنگی آن جلوگیری کنیم.

فرماندار ماسال آلودگی محیط زیست را یکی از پیامدهای منفی گردشگری دانست و گفت: آموزش و اطلاع رسانی به گردشگران و مدیریت جمع آوری پسماند و زباله از سوی شهرداری ها و بخشداری ها به ویژه در مناطق ییلاقی از جمله راهکارهایی است که می تواند از آلودگی محیط زیست و بد منظره کردن طبیعت شهرستان جلوگیری کند.

قاسم نژاد همچنین  اظهار کرد: در جهت ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران تابستانی ، کمیته های حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک، اسکان و رفاه، سلامت و محیط زیست و کمیته اصناف و نظارت در سطح شهرستان ماسال تشکیل خواهند شد و این موارد را پی گیری می کنند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil