شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :آیت الله زین العابدین قربانی شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن کریم در رشت با بیان اینک امروز خانه خدا در اختیار آمریکا، انگلیس، اروپا و بی دین‌های عالم است اظهارات داشت: آل سعود و یارانش در حقیقت بت پرست‌های گذشته تاریخ هستند که خانه خدا را اشغال کرده و 360 بت را در آن مکان نصب کرده اند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) انقلاب کرد و پیروان ایشان توانستند یک حرکت فرهنگی در جهان بشریت ایجاد کنند گفت: امروز حزب‌الله لبنان بار سنگینی بر دوش آمریکا، اسرائیل و برای دوستان آن‌ها است و آن‌ها درصدد هستند تا حزب الله را از بین ببرند و ایجاد کننده آن بار سنگین بر دوش آن‌ها، جمهوری اسلامی و نفس‌های گرم حضرت امام خمینی‌(ره) بوده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند حکیم است و تمامی کارهای خدا از روی حساب است و اکنون پس از گذشت 4 هزار سال باید به مکه رفته و کار ابراهیمی انجام شود خاطرنشان کرد: اکنون بت پرست‌های گذشته تاریخ، خانه توحید را به‌عنوان خادم الحرمین تسخیر کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: یک از دلایل عدم موافقت برای زیارت خانه خدا این بود که نباید برائت از مشرکین را اجرا کنید و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بگوئید چون آن مکان مرکز اسرائیل و آمریکا است و مرکز توحید و محمد(ص) نیست.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ‌کدام از این شرایط را نپذیرفت اظهار کرد: نقشه‌های آل سعود و همکارانش بر ملا شده است و انقلاب ما در تمامی جهان سربلند است و اکنون در 80 کشور، ملت، نفرت و انزجار خود را نسبت به اسرائیل غاصب اعلام کردند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه نمرودیان حضرت ابراهیم(ع) را در داخل آتش انداختند ولی به اذن خدا ایشان نجات پیدا کرد اظهار داشت: با وجود آنکه برخی از مردم نیز در به آتش انداختن ابراهیم(ع) مشارکت کرده و با بستن دست و پای آن حضرت ایشان را به آتش افکندند ولی با دیدن چنین معجزه‌ای عظیم به دین وی ایمان نیاوردند.

وی با اشاره به اینکه آتش طناب را سوزاند ولی کوچک‌ترین آسیبی به حضرت ابراهیم(ع) وارد نشد و تمامی این معجزات خواست خداوند تبارک و تعالی بود خاطرنشان کرد: برخی از مردم این کار را قبول نکردند و اگر هم برخی بر این اعتقاد بودند از ترس نمرودیان نتوانستند ایمان آوردن خود را بیان کنند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه در زمان حضرت ابراهیم(ع) برخی از پیامبران برای تبلیغ دین در قلمرو ایشان بودند تصریح کرد: پیغمبر دین همانند ولی فقیه و به‌عنوان مرجع تقلید و پیامبران تبلیغی همانند علمایی که در شهرهای دیگر برای تبلیغ دین اسلام اقدام می‌کنند عمل می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه لوت پیغمبر در زمان حضرت ابراهیم(ع) به‌عنوان پیامبر تبلیغی بود و در زمان یک پیغمبر اولی‌الاعظم صدها پیامبر تبلیغی دیگر هم بوده است گفت: تعصب برخی از مردم جاهل اجازه نداد تا ایشان به سوی حضرت ابراهیم‌(ع) آمده و حتی توطئه‌هایی بر علیه ایشان انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم(ع) از بابل به سوی شام و فلسطین مهاجرت کرد چون آن حضرت اهداف بلندی داشت افزود: حضرت ابراهیم(ع)  باید به عنوان اسوه موحدان و بت شکنان عالم و معرفی‌کننده برای خانه خدا، خانه توحید و رسم‌های توحیدی خود را در منا، صفا و مروه به نمایش می‌گذاشت.

آیت الله قربانی با بیان اینکه خداوند راه پیشرفت دین توحید را ارائه داد تا خانه خدا، خانه توحید شود اظهار کرد: خداوند قدرتمند و غیر قابل شکست است و کسانی که برای او انجام وظیفه می‌کنند نیز غیر قابل شکست هستند.

 

 

 

تسنیم

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil