پنج شنبه 9 فروردین 1403

 به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل، امیرحسین زمانی نیا اظهار داشت: پس از توافق ایران و ١+٥ شرکتهای اروپایی بسیار علاقمند به حضور در صنعت نفت ایران هستند اما ایران برای حضور اروپایی ها شرایطی را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه صنعت نفت ایران نسبت به ١٢ سال گذشته تفاوتهای زیادی دارد، درباره شرایط حضور شرکتهای خارجی در ایران، افزود: استفاده از توانمندی شرکتهای داخلی و انتقال تکنولوژی، مهمترین شرایط ایران برای حضور شرکتهای خارجی در صنعت نفت ایران است؛ ضمن اینکه این حضور باید منافع اقتصادی ایران را تضمین کند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به اینکه نشست مشترک ایران و اتحادیه اروپا در وین، نخستین نشست مشترک پس از هشت سال بود که در سطح بالایی در اروپا برگزار شد، درباره نگرانی سازندگان داخلی درباره نادیده گرفتن آنها در دوران پساتحریم با تاکید بر حمایت وزارت از آنها، گفت: استفاده از توانمندی بخش خصوصی و سازندگان داخلی از جمله ملاحظات جدی وزارت نفت در همکاری با شرکتهای بین المللی است.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به زمانبر بودن از سرگیری روابط با شرکت های خارجی، گفت: قراردادهای نفتی، یک شبه به نتیجه نمی رسند و برای امضای آنها باید ماه ها مذاکرات تخصصی و فنی انجام شود که هم اکنون در حال انجام است.

زمانی نیا پیش از این نیز به ایرنا گفته بود: از سرگیری روابط با شرکت های خارجی زمان بر است. روابط صنعت نفت با بسیاری از شرکت های خارجی برای مدت زمان طولانی در دوران تحریم، راکد بوده است و از سرگیری این روابط و عادی سازی آن نیاز به زمان دارد.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت ادامه داد: قراردادهای نفتی، یک شبه به نتیجه نمی رسند و برای امضای آنها باید ماه ها مذاکرات تخصصی و فنی انجام شود که هم اکنون در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کشور در حال بازگشت به وضعیت عادی بوده و طبیعی است که همه کشورها برای مذاکره به سراغ ایران بیایند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil