جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :مهندس احمد پادیاب مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا اظهار کرد:صومعه‌سرا دارای 28هزار هکتار اراضی شالیزاری است که تاکنون 11هزار و 700هکتار از این اراضی تحت پوشش طرح تجهیز و نوسازی اراضی قرار گرفته‌‌اند.

وی افزود:در سال جاری از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان گیلان هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان در 22روستا با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان تحت پوشش طرح تجهیز قرار گرفته است.

پادیاب از پیشرفت فیزیکی 45درصدی طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد:تمام تلاشمان اتمام طرح تجهیز و نوسازی اراضی تا نیمه نخست اردیبهشت ماه می‌باشد.

وی یادآور شد:افزایش میزان تولید در واحد سطح،مدیریت مزارع توسط کشاورز و کاهش هزینه تولید از مزایای اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی است.

پادیاب با اشاره بر اینکه برای تسهیل خرید کودهای شیمیایی توسط کشاورزان از آبان ماه نسبت به خرید و حمل کود شیمیایی در سطح شهرستان از طریق سازمان تعاونی روستایی و کارگزاران بخش خصوصی اقدام شده است، افزود: تاکتوت هزار و 200تن کود شیمیایی خریداری شده است.

پادیاب متذکر شد:کشاورزان مستقیماً می‌توانند با مراجعه به اداره تعاون روستایی و کارگزارن بخش خصوصی کود مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشاورزان 20درصد از اراضی شالیزاری خود را زیر شخم زمستانه برده‌اند،گفت: شخم زمستانه در پنج هزار و 600هکتار از اراضی شالیزاری صومعه‌سرا انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا در پایان اظهار کرد: ذخیره آب، رطوبت و بهره‌وری بهتر زمین و از بین آفات از مزایای شخم زمستانه است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil