جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمدعلی یوسفی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد دویست و  76 فقره گواهينامه صادراتي بيش از 12 هزارتن كالا به ارزش سیصد و 14 ميليارد ريال شامل خرما، كشمش و چاي به مقصد كشورهاي روسيه، آذربایجان، اندونزی، مالزی، ازبكستان، آلمان، تركيه، امارات عربی متحده و هندوستان صادر شده است.

وی اضافه کرد: اين آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 30 درصد و از نظر وزن 2 درصد افزايش و از نظر ارزش 4درصد کاهش داشته است.

یوسفی ادامه داد: بر اساس اين گزارش از اين مقدار،پانصد و 73 تن متعلق به چاي با ارزش تقريبي 19 ميليارد ريال در 16  فقره گواهينامه بود.

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه در اين مدت تعداد دویست و  19 اظهارنامه تعيين تعرفه صادراتي انجام صادر شده است،خاطر نشان کرد: در اين مدت دو هزار و 14 اظهارنامه واردات اجباري براي بيش از 5/1 ميليون تن كالا مورد ارزيابي انطباق قرار گرفت که در مقایسه با سال قبل در همین مدت از نظر تعداد 48 درصد كاهش و از نظر وزن 4 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: چهارصد و8 اظهارنامه تعيين تعرفه با آزمون سیصد و 76 نمونه براي بيش از 128 هزار تن كالا مورد بررسي قرار گرفت.

یوسفی گفت:عمده واردات شامل ورق هاي فلزي سرد و گرم، شمش فولادي و ناوداني و چوب از كشورهاي روسيه، قزاقستان، اوكراين و آذربايجان است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil