شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل: سید علی نعیمی گفت: مواد نفتی ترانزیتی تخلیه شده از چهار هزار و 911 تن چهار ماه نخست پارسال در مدت مشابه امسال به 30 هزار و 468 تن رسیده است.

به گفته وی همچنین مواد نفتی وارده نیز با سه هزار و 658 تن ، 100 درصد رشد نشان می دهد.

نعیمی با اشاره به رشد بیش از 51 درصدی مقدار کالای بارگیری شده ترانزیتی یادآور شد مقدار کالای بارگیری شده ترانزیتی غیرنفتی از سه هزار و 148 تن، امسال به چهار هزار و 758 تن رسید.

وی میزان صادرات چهار ماه امسال را 45 هزار و 523 تن شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، مواد شیمیایی ، لاستیک و پلاستیک ، مواد معدنی ، لوازم یدکی ، کانتینر پر و کالای سوپر مارکتی عنوان کرد.

نعیمی یادآور شد: کل تخلیه و بارگیری صورت گرفته در چهار ماه امسال 597 هزار و 114 تن ، تعداد کشتی های پهلو گرفته 232 فروند ، تعداد کامیونهای بارگیری شده 24 هزار و 223 دستگاه و میزان موجودی کالا در محوطه و اماکن بندری 212 هزار و 822 تن ثبت شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اخیرا قرارداد احداث سیلوی 45 هزار تنی غلات با کشتیرانی دریای خزر و قرارداد ساخت دو باب انبار به ظرفیت 15 هزار متر مربع در بندرگاه انزلی با دو سرمایه گذار بخش خصوصی به امضاء رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی بندرانزلی و تسهیلات مرتبط با منطقه آزاد و همچنین مجهز و به روز بودن بندرگاه انزلی از فعالان عرصه حمل و نقل دریایی و علاقمندان برای سرمایه گذاری در بنادر و پسکرانه دعوت کرد.

بندر انزلی با 10 پست اسکله و ظرفیت واقعی هشت میلیون تن یکی از بنادر فعال در بین کشورهای حاشیه جنوبی دریای خزر است. این بندرگاه به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی کریدور شمال – جنوب از اهمیت بالایی برخوردار است. بندرانزلی به لحاظ موقعیت ممتاز جغرافیایی، نقش مهمی در تسهیل تبادل کالاهای تجاری به ویژه در بخش های سوخت، آهن آلات، چوب و غلات در منطقه دارد.

استقرار نظام های نوین مدیریتی و رعایت اصول مشتری مداری در این بندر موجب شده تا بخش های دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر خدمات مورد انتظار مشتریان را در کمترین زمان ممکن و با شرایط مطلوب ارائه نماید. استفاده از مزایای مناطق آزاد تجاری با ایجاد زیرساخت های لازم و با قرار گرفتن در نزدیکی بزرگ ترین ذخایر و منابع نفت و گاز دریای خزر موقعیت منحصربه فردی برای این بندر حاصل کرده است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil