شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمدعلی نجفی در دومین روز از دهه مبارک فجر در مراسم افتتاح همزمان 20 واحد آموزشی استان که به صورت نمادین در مدرسه شهید هاشمی‌نژاد روستای امام‌زاده هاشم بخش سنگر برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اندیشه‌ آباد کردن استان عزیزمان گیلان باید در جامعه آموزشی و مدارس شکل بگیرد اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه پیشرفت کند، باید به دنبال مدارس و دبستان‌ها برویم و مهارت، خلاقیت و پرسشگری را در جامعه گسترش دهیم.

وی افزود: اگر در جامعه‌ای بتوانند در کنار دروس آموزشی ابتکار و خلاقیت نیز بیافرینند قطعا موفق خواهد بود.

نجفی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در مسیر سازندگی، مهارت فنی و حقوق شهروندی حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: باید در این نظام دست انسان‌هایی که با اندیشه پاک دستی خادم مردم هستند را بوسید.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از عملکرد نوسازی مدارس گیلان گفت: در دولت تدبیر و امید در گیلان، بیش از 256 مدرسه با یک هزار و 128 کلاس درس و با هزینه یک هزار و 300 میلیارد ریال ساخته شده است.

استاندار گیلان به خاطره تلخ آتش‌سوزی مدرسه دخترانه در 20 سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در بدو ورود به گیلان خاطره تلخ آتش‌سوزی مدرسه دخترانه در بیست سال پیش برای بنده زنده شد.

وی به استانداردسازی مدارس تاکید کرد و افزود: در این مدت چهار هزار و 900 کلاس درس با 340 میلیارد ریال هزینه استانداردسازی گرمایشی شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: این تعداد پروژه در دولتی که با کمبود اعتبارات به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه، قیمت پایین نفت و شرایط سخت مالی همراه بوده، حاصل شده است و از این نظر، مجموعه نوسازی مدارس، عملکرد خوبی داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ، گیلان از استان سی‌ام در برخورداری از سرانه فضای آموزشی، به گروه  ده استان برتر کشور ارتقا یافته است.

نجفی با بیان اینکه از لحاظ کیفیت عملکرد به عنوان استان دوم محسوب می‌شویم، گفت: همچنین حدود 70 واحد آموزشی دیگر تا پایان سال 95 آماده بهره‌برداری می‌شود.

رییس شورای آموزش و پرورش استان با تقدیر از وزیر،فرهیخته و محبوب آموزش و پرورش، گفت: این افتخار را داشتیم که در این ماه استان گیلان در بحث آموزش و پرورش جز استان های برتر قرار گیرد.

وی بر ضرورت جهانی شدن بخش‌های مختلف آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش با فضایی بسته نمی‌تواند در توسعه‌ جهانی شرکت کند.

این 20 واحد آموزشی در شهرستان‌های رضوانشهر، آستارا، رودسر، شفت، بندرانزلی، لنگرود، تالش، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رشت و سیاهکل با 93 کلاس درس با مجموع زیربنای 10 هزار و 644 مترمربع با هزینه 130 میلیارد ریال ساخته شده است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil