پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :حمدولی روز بهان  گفت‌،از آغاز پرداخت صدو سی میلیاردی مطالبات چایکاران استانهای گیلان و مازندران خبرداد و گفت: با توجه به تامین اعتبار صورت‌گرفته از امروز پرداخت مطالبات چایکاران آغاز شده‌است و تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با احتساب مبلغ پرداختی اخیر جمع مبلغ مطالبات پرداخت شده به چایکاران استانهای گیلان و مازندران به نود درصد می رسد.

روزبهان ادامه داد: با اتمام پرداخت 13میلیارد تومانی میزان پرداخت مطالبات به یکصد و 23میلیارد تومان می‌رسد.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه این سازمان در حال پیگیری ده درصد مطالبات باقی‌مانده چایکاران است، تصریح کرد: پس از وصول نتیجه مابقی مطالبات چایکاران استانهای گیلان و مازندران به حساب چایکاران واریز خواهدشد.

وی خاطر‌نشان کرد: در سالجاری با توجه به کیفیت مطلوب چای تولیدی و ویژگی خاص و منحصربه فرد آن که عاری بودن از سموم شیمیایی است،مصرف کنندگان در کشور رویکرد خوبی به چای ایرانی داشتند و تاکنون 95درصد چای خشک تولیدی کارخانجات چای‌ گیلان و مازندران به فروش رسیده است.

دکتر روزبهان با اشاره به اینکه 38درصد برگ‌های سبز چای کشور امسال درجه یک و 62درصد درجه دو بوده است، تصریح کرد: تنها کشوری که برای تولید چای در دنیا از هیچ سمی استفاده نمی کند، کشور ایران است که به لحاظ برخورداری از اقلیم خاص و سرمای شدید امکان زمستانگذرانی آفات مختلف گیاهی در باغات چای وجود ندارد و چای ایرانی تنها چای بدون سم دنیا است.  

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil