سه شنبه 28 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :حجت الاسلام محمد پورشعبانعلی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان  امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان گیلان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و امام(ره)، با بیان اینکه فجرآفرینان رفتند تا ارزش ها باقی بمانند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی بود که زمینه آشنایی ما با خودمان را فراهم کرد.

وی تحرک را درس مهم قرآن دانست و افزود:اساس خلقت مبتنی بر تحرک بنا شده است، اگر به تعالیم قرآنی به درستی عمل شود، مایه پیروزی خواهد بود زیرا ایستایی و سکون محکوم به شکست و افول است.

حجت الاسلام پورشعبانعلی با بیان اینکه رسالت غایی قرآن صرفا تلاوت و مودب آداب بودن نیست، تصریح کرد: عمل کردن به دستورات قرآن و استفاده از رویکردهای عملی قرآن رسالت غایی قرآن است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه رسالت غایی قرآن بهسازی جامعه در راستای ساختن جامعه آرمانی است، گفت: نگرانی جبهه معارض، نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه بشری و گره خوردن زندگی مردم با فرهنگ قرآنی است.

وی با اشاره به اثرات مختلف قرآن در ابعاد فردی و اجتماعی، ادامه داد: عمل به تعالیم قرآنی اگر به طور صحیح انجام شود مستلزم رویارویی و درگیری با قدرت های باطل درون و بیرون انسان است.

حجت الاسلام پورشعبانعلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نمونه ای از تحقق فرهنگ قرآنی در جامعه بشری است که با استفاده از قدرت لایزال الهی به دست توانای امام راحل به پیروزی رسید، افزود:انقلاب اسلامی توانست با قدرت الهی خود بت‌های کفر و کینه طاغوتیان را در هم بشکند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: با شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی و پیدا شدن بستر مناسب، انجام فعالیت‌های دینی و تلاش برای فراگیری و انس با قرآن رشد چشم‌گیری به خود گرفت و در این راستا در بزرگداشت دهه فجر کمیته تخصصی قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شکل گرفت که از سال 1386 مسئولیت این کمیته به سازمان دارالقرآن وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی کشور و در استان‌ها به ادارات کل تبلیغات اسلامی واگذار شد.

وی با اشاره به اهداف این کمیته، گفت: آشنایی با فرهنگ اصیل انقلاب با رویکرد قرآنی، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به موازات جشن‌ های سالگرد پیروزی انقلاب و استفاده از فضای تبلیغاتی مناسب در دهه فجر از اهداف این کمیته است.

حجت الاسلام پورشعبانعلی با بیان اینکه باید از فرصت این برنامه ها برای شناساندن هرچه بیشتر قرآن به اقشار جامعه به‌ویژه نسل جوان و نوجوان استفاده کرد، یادآور شد: ارتباط تنگاتنگ ارزش‌های انقلاب اسلامی با قرآن بن مایه اصلی شکل‌گیری و‌ تداوم نهضت امام راحل(ره) و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی برگزاری 37 محفل انس با قرآن به مناسبت سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی، برگزاری 10 مسابقه  قرآنی در رشته‌های مختلف اعم از حفظ، قرائت، اذان و آشنایی با تاریخ انقلاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با رویکرد قرآنی و تجلیل از فعالان قرآنی را از اهم برنامه های درون سازمانی در ایام دهه فجر عنوان کرد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان دیدار با نماینده ولی فقیه استان، حضور پیشکسوتان قرآنی در برنامه مهتاب شبان صدا و سیمای مرکز گیلان، اجرای برنامه کودک و نوجوان قرآنی در شبکه باران، برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و برگزاری مسابقه‌از وصیت نامه امام خمینی(ره) را از دیگر برنامه های درون سازمانی دانست.

حجت الاسلام پورشعبانعلی گفت: برگزاری سی و هفت محفل انس با قرآن از سوی اداره کل اوقاف استان گیلان در بقاع متبرکه، برگزاری برنامه‌های بصیرتی انقلاب اسلامی و همچنین اعزام اردوهای زیارتی و سیاحتی اهم برنامه های برون سازمانی در ایام دهه فجر هستند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil