سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمدعلی نجفی روز شنبه در نشستی با مدیران واحدهای منتخب صنعتی استان با اشاره به اینکه کشور ما در شرایط جدیدی قرار گرفته، افزود: هدف ما این است که در این دوران جدید، از تمامی ظرفیت های موجود برای توسعه کشور در عرصه های مختلف به خوبی بهره بگیریم.
وی از زحمات مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان که در سال های تحریم و سختی، توانستند بطور نسبی و در حد امکان این مرحله را پشت سر گذاشته و مقاومت کنند و حوزه صنعت را روی پا نگه دارند، قدردانی کرد.
استاندار گیلان ادامه داد: مطمئن باشید افق روشنی در آینده کشور متصور خواهیم بود و منتظر امید و فضای جدید در کشور باشید.
وی بر لزوم حمایت همه جانبه از تولید به عنوان یک اصل مهم و انکارناپذیر تاکید و اضافه کرد: حمایت از تولید، صنعت و کشاورزی همواره در دستور کار ما بوده و این روند استمرار خواهد داشت.
نجفی طرح مسائل و مشکلات از سوی مدیران واحدهای صنعتی استان را کمک برای تسهیل در فرایند مشکلات در حوزه صنعت ذکر و بیان کرد: انتظار بر این است برای حل مسایل و مشکلات در حوزه صنعت باید طرح و ایده ارائه دهید که بی تردید برگزاری این نشست ها اثربخشی خواهد بود.
وی حمایت از تولیدات داخلی را در راستای اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: معتقدم نگاه درون زا یک اصل مهم در حمایت از تولیدات داخلی است و باید مورد توجه باشد ضمن اینکه در تحقق این امر باید حمایت از فروش و بازاریابی داخلی و خارجی را نیز داشته باشیم.

* صدور مجوز جدید برای یک هزار و 200 واحد صنعتی در گیلان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست از فعالیت دو هزار و 600 واحد صنعتی کوچک و بزرگ با اشتغال 87 هزار نفر در استان خبر داد.
علی منتظری با بیان اینکه یک هزار طرح نیمه تمام صنعتی در استان وجود دارد، افزود: این طرح ها با سرمایه گذاری 80 هزار میلیارد ریال می تواند زمینه اشتغال 40هزار نفر را فراهم کند.
وی همچنین از صدور مجوز جدید برای یک هزار و 200واحد صنعتی در استان اشاره و اظهار کرد: تحقق این امر با سرمایه گذاری بالغ بر 70 هزار میلیارد ریال، زمینه اشتغال 32هزار نفر را فراهم خواهد کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از برگزاری 18جلسه رسمی و 160جلسه فرعی در راستای رفع موانع تولید در کارگروه حمایت از تولید خبر داد و گفت: این نشست ها 388 مصوبه داشته و جزو استان هایی هستیم که به لحاظ تعداد پرونده های رسیدگی، رتبه سوم و از نظر مصوبات، رتبه پنجم را به خود اختصاص دادیم.
وی همچنین از معرفی وضعیت و اولویت های سرمایه گذاری خبر داد و افزود: طرح توجیهی یکصد طرح شاخص و مهم معدنی و صنعتی در قالب یک کتاب جامع تهیه شده که در این کتاب، میزان برآورد اولیه سرمایه گذاری و دیگر موضوعات در آن لحاظ شده است.
منتظری همچنین از بهره برداری از 27 طرح صنعتی با سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریال و با اشتغال زایی 900 نفر دهه فجر امسال در استان خبر داد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil