شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی‌زاده، امام جمعه موقت رشت امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در حکومت اسلامی، اظهار کرد: مردم با انتخاب اعضای مجلس خبرگان رهبری در واقع ولی فقیه را تعیین می‌کنند لذا اختیار ولی فقیه مطلقه است و تقدس جایگاه امام معصوم(ع) را دارد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری، افزود: اعضای مجلس خبرگان رهبری در تراز بالا هستند و مستقل قانون‌گذاری می‌کنند. اصلی‌ترین وظیفه مجلس خبرگان رهبری، تعیین ولی فقیه و مراقبت از وجود یا عدم وجود شرایط رهبری است. مجلس خبرگان رهبری بر عملکرد رهبری نظارت ندارد، بلکه در زمان عدم وجود شرایط ولی فقیه با انتخاب شورای رهبری، اوضاع کشور را ساماندهی می‌کند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی به تایید شورای نگهبان می‌رسد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت و وزارتخانه‌ها را رصد می‌کند، اما مجلس خبرگان رهبری تنها بر تداوم شرایط رهبری نظارت دارد.

حجت‌الاسلام شفیعی‌زاده با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر، از مردم و مسئولان خواست به این ایام نگاهی الهی داشته باشند و عنوان کرد: دهه فجر نشان‌دهنده اقتدار و عزت ملی در کنار آموزه‌های اسلامی است.

وی موثرترین راه برای کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را ترویج نماز دانست و خاطرنشان کرد: اقامه نماز همراه با خضوع قلب است. بر این اساس، مقام معظم رهبری بر ضرورت احساس مسئولیت همگانی نسبت به ترویج نماز تاکید دارند لذا همه دستگاه‌ها باید امکانات خود را در راستای ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز به‌ کار بگیرند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به سفر رئیس جمهور به اروپا، گفت: اگرچه این تعاملات، مثبت و موجب گره‌گشایی می‌شود، اما دستگاه دیپلماسی کشور باید ملاحظاتی از جمله اقتصاد مقاومتی را مد نظر داشته باشد، زیرا پایه‌های اقتصادی کشور تنها با اقتصاد مقاومتی مستحکم می‌گردد لذا اهتمام به تحقق اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از واردات بی رویه و جلوگیری از نفوذ دشمن با مصرف‌زدگی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه دستگاه دیپلماسی کشور در تعامل با دنیا در دوران پسابرجام قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای کشورهای دنیا الهام‌بخشی دارد، اضافه کرد: باید در ایجاد رابطه با آمریکا با احتیاط رفتار کنیم، زیرا آنها به دنبال گرفتن الهام‌بخشی انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام شفیعی بر فصل‌الخطاب بودن قانون در انتخابات تاکید کرد و از افراد رد صلاحیت شده یا کسانی که صلاحیتشان احراز نشده، خواست به قانون تمکین کنند و یادآور شد: نامزدهای انتخاباتی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایرانبه عنوان خط قرمز التزام داشته باشند.

وی با اشاره به شکل‌گیری جنگ قدرت در عربستان سعودی، بیان کرد: دولت عربستان در رابطه با ایران چالش‌هایی را ایجاد کرده  است، اما دولت‌های غربی نیز نسبت به عدم همکاری خود با عربستان درخصوص ایران هشدار داده‌اند. آل سعود با اقدامات جنایت‌کارانه اخیرش از جمله تجاوز به کشور یمن و اعدام شیخ نمر، در مجامع بین‌المللی منزوی شده است و اکنون از اقتدار ایران می‌ترسد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil