پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل سایت بیزینس اینسایدر به بررسی ذخایر نفتی ۱۰ کشور نفت خیز جهان پرداخت. طبق ارزیابی‌های این سایت، نیجریه با برخورداری از ذخایری معادل ۳۷.۱۴ میلیارد بشکه در جایگاه دهم کشورهای نفت خیز جهان قرار دارد. از سال ۱۹۷۰ (۱۳۴۸) بیشترین درآمد دولت نیجریه از ذخایر نفتی بوده است. هر چند، سال گذشته با کاهش سراسری بهای نفت اقتصاد این کشور دچار تزلزل شد. گفته می شود با حصول توافق هسته ای و ورود دوباره ایران به بازار جهانی نفت، نیجریه با چالش جدیدی در این بازار جهانی مواجه خواهد شد.

10 کشور نفت خیز جهان کدامند؟
لیبی به عنوان نهمین کشور نفت خیز جهان دارای ذخایری معادل 48.47 میلیارد بشکه است. اقتصاد این کشور کاملا به  انرژی وابسته است. درگیریهای 2014 لیبی منجر به کاهش شدید  بهای نفت در این کشور شد.
10 کشور نفت خیز جهان کدامند؟
روسیه هشتمین کشور نفت خیز جهان دارای ذخایری معادل 80 میلیارد بشکه است. هر چند به نظر می رسد توافق هسته ای ایران از لحاظ ژئو پلیتیک به نفع روسیه بوده باشد؛ اما ورود ایران به بازار جهانی نفت می تواند این کشور را دچار چالش کند. چرا که هر دوی این کشورها برای به دست آوردن بازارهای اروپایی رقابت خواهند کرد.
10 کشور نفت خیز جهان کدامند؟
امارات متحده عربی دارای ذخایری معادل 97.8 میلیارد بشکه است. اقتصاد این کشور به نفت وابسته است. به دنبال کاهش بهای نفت در سال 2014، امارات -- بزرگترین تولید کننده نفت اوپک -- توانست تولیدات نفتی خود را به رکورد برساند.
10 کشور نفت خیز جهان کدامند؟
کویت به عنوان ششمین کشور نفت خیز جهان دارای ذخایری معادل 104 میلیارد بشکه است. نفت کویت نیمی از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. این کشور قصد دارد تولیدات نفت را به 4 میلیون دلار در روز تا سال 2020 (1398) افزایش دهد. پس از تحریم هایی که در سال 2012 (1390) علیه ایران اعمال شد، کویت و عربستان توانستند بازار آسیایی ایران را از آن خود کنند.
10 کشور نفت خیز جهان کدامند؟
عراق به عنوان پنجمین کشور نفت خیز جهان دارای ذخایری معادل 140.3 میلیارد بشکه است. اقتصاد عراق به وسیله  نفت تامین می شود. با کاهش بهای نفت در سال 2014، درآمد دولت عراق از نفت تا 30 درصد کاهش یافت.
10 کشور نفت خیز جهان کدامند؟
ایران به عنوان چهارمین کشور نفت خیز جهان دارای ذخایری معادل 157.3 میلیارد بشکه است. تحلیلگران بر این باورند، ورود دوباره ایران به بازار جهانی نفت می تواند باعث کاهش بهای نفت شود.
10 کشور نفت خیز جهان کدامند؟
کانادا سومین کشور نفت خیز جهان دارای ذخایری معادل 173.2 میلیارد بشکه است. کانادا بیشترین نفت تولیدی خود را به آمریکا و اروپا صادر می کند. این کشور بزرگترین تامین کننده خارجی نفت آمریکا است.
10 کشور نفت خیز جهان کدامند؟
عربستان سعودی به عنوان دومین کشور نفت خیز جهان دارای ذخایری معادل 268.4 میلیارد بشکه است. این کشور به همراه سایر کشورهای اوپک از کاهش قیمت نفت در سال 2014 خودداری کردند.
10 کشور نفت خیز جهان کدامند؟
ونزوئلا اولین کشور نفت خیز جهان دارای ذخایری معادل 297.7 میلیارد بشکه است. اقتصاد ونزوئلا به شدت به نفت وابسته است. رکود اقتصادی و کاهش بهای نفت در سال 2014 اقتصاد این کشور را دچار تزلزل کرد. 
 
 
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil