جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :فرایندتوسعه آنجا پایدار و مطبوع طبع مردم خواهد بود که مسئولان در تقسیم اعتبارات به فراخور نیازهای هر منطقه، بدور از اعمال نفوذ و دیدگاههای منطقه ای عمل کنند .

این پدیده اگر در شهرستان های استان گیلان مورد ارزیابی کارشناسانه قرارگیرد بدون تردید شهرستان شفت در دریافت خدمات توسعه ای آخرین رتبه را احراز خواهد کرد .

شفت اگر چه از مزیت های منحصربفردی در توسعه گردشگری برخوردار است اما متاسفانه شواهد گواه آن است که در ایجاد و ترمیم به هنگام زیرساخت ها در شرایط اسف باری قرار دارد.

کوچه ها ،خیابان ها ،فضای سبز شهری و بلوارهای اصلی شهر پیامی را به ذهن متبادر می کند که بهر دلیلی فرایند شتاب توسعه دراغلب شهرستان های استان بندرت در شفت دیده می شود .

یک نمونه از این نابسامانی در عمران شهری خیابان بلال حبشی است که بنظر دو نهاد در آن به اجرایی پروژه هایی چون کنده کاری های معمول گاز و آب هستند که سال هاست بدنبال اندکی باراندگی مشکلات عدیده را در تردد مردم بوجود آورده می آورد .

اینکه برای نصب یک تیر برق فشار قوی بخش اعظم خیابان را اشغال کنیم و یا شانه خاکی چسبیده به خیابان های اصلی داخل شهر سال ها به حال خود رها شده باشد، از بدیهی ترین موانع توسعه این شهر زیبای استان گیلان است .

اگر چه در چند روز گذشته استاندار و هیات همراه به این شهرستان سفر کرده اند،اما از بازدیدی های ایشان می شود حدس زد که مشکلات اینچنینی هنوز در برنامه کاری مسئولان قرار نداشته و شهروندان بایدهمچنان در انتظار نگاه متفاوت دست اندرکاران به توسعه شهری بمانند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil