چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمد محمدی،معلول توانمند و خوش ذوق گیلانی، تابلو فرش دست‌بافت را با نام «صلح و دوستی» در مراسم تجلیل از فعالان اقتصادی با عنوان «اجرای برجام، فصلی نو در اقتصاد ایران»  به رئیس جمهور اهدا کرد.

وی با ارائه آثار هنری خود در داخل و خارج از کشور توانسته افتخارات بسیاری برای ایران اسلامی کسب کند که از آن جمله می‌توان به دریافت لوح تقدیر و تندیس از جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی اشاره کرد، همچنین محمدی بعنوان نخستین فرد در دنیا، موفق به دریافت مدال ابن سینا از سازمان یونسکو شده است.

این هنرمند طراح و بافنده، دارای ۹ اثر فرش دورویه با موضوعات کاملا ابتکاری و ابداعی بوده و موفقیت‌های زیادی را در این زمینه کسب کرده است.

محمد محمدی، معلول ناشنوای گیلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از گیلان، اظهار کرد:فرش هنری است که به واسطه دمیدن روح عشق به تاروپود «دار» بنا شده است.

این معلول توانمند و خوش ذوق گیلانی با بیان اینکه برای نخستین بار در دنیا بافت فرش‌های پشت و رو را انجام داده است، افزود:توانمندی‌های معلولان تحت پوشش بهزیستی در سطح جهان باید به نمایش گذاشته شود،زیرا دنیای معلولان به ویژه ناشنوایان بی‌هیاهو و به دور از هرگونه دورنگی و سرشار از زیبایی،صداقت، صفا و سکوت است.

محمدی از همراهی همسرش در بافت این تابلو فرش هنری قدردانی کرد و گفت: تاکنون طراحی و بافت 5 اثر دو رویه فرش با عنوان«تمدن و توحش»،«دین و انبیاء»،«عشق و صلح»،«فجر»، «صلح و دوستی» را بافته و اهدا کرده‌ام.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اهدای سه تابلو «جنگ و صلح»، «عشق و صلح 2» و «پیک صلح» به موزه صلح هیروشیما، آکادمی نوبل و قطر را در دستور کار دارم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil