چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در جمع خبرنگاران، حوادث پدید آمده در دنیای اسلام را مایه تاسف و تاثر دانست و اظهار کرد: تاسف بالاتر، سکوت دنیای حقوق بشری و عدم انتقاد قاطع آنان از زندانی کردن، به آتش کشیدن و ترور روحانیت آگاه و روشنگر طی سال‌ها و ماه‌های اخیر است.

وی با اشاره به زندانی کردن شیخ سلمان در بحرین و به شهادت رساندن علامه زکزاکی در آفریقا، تصریح کرد: ارتش نیجریه 6 فرزند علامه زکزاکی را به شهادت رساند و حسینیه‌اش را به آتش کشید. علامه زکزاکی بیش از 10 میلیون نفر را به اسلام ناب بازگردانده بود.

امام جمعه رشت علامه شیخ نمر را روحانی با فضل و فضیلت جهان اسلام و تشیع دانست و افزود: شیخ نمر از روحانیون منطقه قطیف عربستان بود که پس از سه سال زندان، به دست آل سعود اعدام شد.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه شیخ نمر هیچ‌گونه عمل تروریستی انجام نداده بود، خاطرنشان کرد: تروریست‌های وهابی مولود آل سعود هستند، اما حرکت شیعیان در بحرین، آفریقا و عربستان مسلحانه نیست. منطق شخصیت‌های ربانی همچون علامه شیخ نمر دعوت به اسلام ناب است، نه آن اسلامی که تکفیری‌ها، سلفی‌ها، وهابی‌ها، داعش و... داعیه آن را دارند. علامه نمر اسلام را دین زندگی می‌دانست و بدون هیچ اجباری، مردم را به دین دعوت می‌کرد. ایشان همواره بر دعوت مسالمت‌آمیز تاکید داشت.

وی علامه نمر را حامی و پشتیبان شیعیان مظلوم و محروم عربستان دانست و که تبعیض را در تمام زندگی‌شان لمس می‌کردند و گفت: حکومت آل سعود برای خودی‌ها امکانات و رفاه فراهم می‌کند، اما برای شیعیان قطیف محرومیت‌‌های فراوان قائل است لذا علامه نمر بر برقراری عدالت اجتماعی، از بین بردن تبعیض و رفع محرومیت تاکید می‌کرد. مردم منطقه قطیف جزو کشور عربستان هستند و تبعا باید حقوق مساوی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به آیه «وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا»، تاکید کرد: با شکل‌گیری بیداری اسلامی در منطقه، آل سعود حکومتش را متزلزل می‌بیند لذا حکومتی که در پرتگاه سقوط قرار دارد، دست به چنین دیوانگی‌هایی می‌زد. حکومت‌های حامی آل سعود نیز که با دموکراسی مردم دنیا را فریب می‌دهند، به زودی از حمایت‌های بی چون و چرای خود از عربستان دست برمی‌دارند. همچنین مردم عربستان، شیعیان محروم یمن و طرفداران اسلام ناب در دنیا انتقام خون علامه شهید شیخ نمر را خواهند گرفت و آل سعود باید خودش را برای چنین انتقامی آماده کند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil